• Anonym

vad händer med telefonen om jag inte betalar min räkning?

har en telfon på avbetalning med abonemang. vad händer med telefonen om jag inte betalar mitt abonemang? fungerar den endå då??

• Svar på tråden vad händer med telefonen om jag inte betalar min räkning?
  • ahlcec

Alltså, det är ju SIM-kortet som stängs av, så telefonen i sig fungerar ju.

• JessicaB

Ja ett tag tills räkningen går till inkasso och telen stängs av.

• Anonym (nepp)

skulle ju gissa att de stänger av abonnemanget fort som f*n och då funkar in te telefonen heller, nej,

• JessicaB

Jaha, telefonen ja, ja den går ju inte sönder för att du inte betalar.

• Anonym

så jag kommer alltså kunna andvända telefonen?? fast med ett annat simkort i?

• Alienne
    Anonym skrev 2007-12-01 21:11:34 följande:
    Haha
  • Teskedsmamman
    Anonym skrev 2007-12-01 21:11:34 följande:
    Är den låst fungerar den ju bara på den operatören, så med annat simkort fungerar den om det är från samma operatör, men om man inte betalar räkningarna så lär ju kronofogden komma till slut...
    Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Anonym (nepp)

varför betalar du inte bara istället?

• Anonym

Har du en telefon på avbet så borde den också vara låst till det abonemanget som du köpte med telefonen!

Så då kan du inte bara byta till ett kontantkort och ringa. Dessutom kan operatören spärra telefonen så att den inte går att använda.

• Anonym (*)

Om du inte betalar räkningen skickar dom över räkningen hos kronofogden där du blir betalningskyldig för både kronofogodgens tjänst, moms och teleräkningen. Om du har abonnemang tar dom bort abbonemangen så att telefonen inte går att använda dessutom om den är låst till tex 3g så kan du heller inte köpa något kontakt kort hos 3g iomed att dom kollar allt som står om dig.

Svar på tråden vad händer med telefonen om jag inte betalar min räkning?