Fri dryck på bröllopsfesten, hur mycket går det åt??
Har setat och räknat lite:
36 flaskor rött vin
36 flaskor vitt vin
18 flaskor moserande vin till välkommstdrinken
20 plattor öl
Vad tror ni om detta??
Ska ha lite cider oxå....hur mycket??
glöm inte cider ;)
ja jusst det ;)
Tycker det låter som om det kommer att räcka väldigt bra. Det blir ju över en hel flaska vin var + att ni har ännu mer. *s* Ifall inte gammelmormor och alla mostrar tänkt bli pang-kanonfulla blir det nog nåt över också. (De flesta dricker ju bara nåt glas vin.)
Ifall ni köper från systemet har jag hört att man kan lämna tillbaka flaskor. Oöppnat, såklart. Kan ju vara en idé att köpa ett "krislager" från systembolaget även om man köpt det man ska ha från Tyskland eller så..
jag tror verkligen ni klarar er om det bara är fest en dag..kke 3-4 backar cider...då kke man kan ta bort några plattor med öl.
tycker faktiskt det låter lite mycket, men hellre att det blir över än att det tar slut.
Hade väl tänk att de flesta ska vara salongsberusade :)
Men man är ju rädd att man sak stå utan dricka på nattens bästa timmar.
nee, det är ju inte kul om det tar helt slut. Men när man räknar allt per person så är det faktiskt rätt mycket alkohol, 20 plattor med öl är mycket,specillet om det är mer än en flaska vin per person oxå.
sen är det säkert så att några bara kommer dricka välkomstdrink o sen vin eller öl till maten, vissa avstår helt av olika anledningar.
jag hade räknat med 1 flaska vin per person, högt räknat tycker jag om det finns annan alkohol med oxå vid maten. Sen när det gäller festen så beror ju mängden alkohol på vilket folk det är som kommer. Och sen vill ´man ju inte heller att alla gästerna ska bli apraka heller.
om jag o sambon skulle gifta oss skulle det vara skandal enligt hans släktningar utan vodka, han är polack och där dricks det vodka vid alla högtider. En annan hade väl nöjt sig med vin, öl och andra lite lättare drycker.
Tänkte att vi skulle köpa lite sprin så man kan göra lite srinkar, men inga mängder.
Ja men då verkar det som att det kommer att räcka då ;)
Resen kan man ju sälja senare, då får man ju tillbaka lite pengar.