• millface

Vågar jag färga håret själv?

Jag har blont hår egentligen men var och färgade det i olika bruna nyanser för ca tre månader sen.

Det var jättedyrt (1200) och nu när jag skulle behöva färga det igen har jag inte råd!
    Den lokala frisören tar 600 men det är också för dyrt...

Vågar jag köpa färg och färga det själv?
    Nu har jag olika slingor och en del är ljusbruna.
    Är rädd att det ska bli olika färger på håret då. Vill ha allt mörkbrunt.

Finns det någon som kan hjälpa mig med hur jag ska göra?

Kan de ljusa slingorna bli oranga?

• Svar på tråden Vågar jag färga håret själv?
  • Majblomma12

Har man blonderat håret vet jag att om man färgar med riktig färg (steg 3) kan det bli blåkatigt/grönaktigt. INTE snyggt. Men du lär väl ha färgade slingor, då borde det funka. Dessutom ska du ju inte bli cendré, utan mörk om jag förstår dig rätt? Kan du inte börja med att tona håret, du vet steg 2, sån som håller i sex-åtta veckor. Den färgen är ju inte lika stark?

• andypandy

jag tror att man måste ha lite rött i om man ska färga från ljust. jag färgade mitt blonda hår till mörkt för ett tag sen. fick ha nån typ av brunröd färg för att få bort det ljusa annars är riksen att det blir grönt !!!!
    Kan du inte gå in till en frisör och fråga och låtsas som du ska boka en tid senare !

• Linisen

Hej Millface

Gör så här!!

Hur ljus är du ?
    Hur ser slingorna ut?

Har du någon bild så ska jag försöka hjälpa dig, har själv jobbat på salong som produkt säljare och hjälpt många med färg toningar.

Lägg in här så ska jag se vad vi kan hitta på !!!

Linisen

• millface

Jag är mörk nu men det har ljusnat en hel del sen jag färgade håret i januari.

Jag har en bild på mig i galleriet där jag sitter på golvet.
    Där är håret nyfärgat.

Den ljusaste slingan är i en ljusbrun färg men det är bara en liten bit. Resten är brunt med lite skiftningar.

• millface

Linisen!

Var tog du vägen?

• Linisen

Hej igen

Jobbar samtidigt!

Drar ditt hår åt rött nå'nting?

• millface

Opsan!

Jag skrev till dig nyss i din gb...

Nej jag har inte någon dragning åt rött så vitt jag vet.

Däremot har jag haft det ljusbrunt ett tag och sen ska bleka det blir det lätt gult i början.

• millface

Menar du min naturliga hårfärg eller den jag har nu?

• Linisen

Nej, den du har nu?

Vad jag kan se är det mer än mjuk brun färg med lite dragning åt det guldiga eller hur?
    Är det så du vill att det ska vara fortsättningsvis?

• millface

Ja det stämmer!

Undertill är håret mörkare brunt och det är så jag vill att hela håret ska se ut -mörkbrunt utan slingor.

• Linisen

Ok

Gör då så här

Jag tycker helt klart att du som är så ljus i egentligen inte ska ha en för skaro brun ton utan bör ligga på en 6.3 vilket är guldbrun eller en 5.0 vilket är en ren brun färg som inte ger drag åt varken, guld/koppar/eller röda toner.

Du kan gott och väl färga hemma!
    Kolla denna länken, de har suveräna intensivtoningar som man köper hos frissan www.goldwell.nu/

Du kan köpa dess på www.bellbox.se (tror jag, blir billigare i alla fall än i butiken)

Du kan också faktiskt köpa Garniers nya toningar (aja baja om nå'n kollega hör och ser mig nu
    Jag tonade min mans hår häromdagen och det fick en fin varm brun ton med lite lyster åt guld.

Ska kolla färger till dig vänta lite....

Hi hi vad detta är kul!!

• millface

Så du tycker att jag ska ha en toning och inte en färg?

• Linisen

Ok gör så här

Dessa finns på vanlig affär typ ica eller konsum. Dess färger är verkligen bra om man nu ska säga så om icke frisör produkter.

www.garnierbeautybar.co.uk/

Klicka dig in på "fabulous shades"
    Vad tror du om 6.3 eller kanske 5.0?
    Om du vill kan du faktiskt slänga i en 4.0, den är supersnygg men då blir du mörk!

Slingorna du har i håret nu kommer att skifta lite i olika guldiga toner skulle jag tro, vilket bara är fint!

Su ska inte bleka efteråt eller, slingor?

• Linisen

Det är steg tre färger!
    Vilket är som en färg, du kan också kolla Fudge, dessa är riktiga färger och är jättefina men jag tror på dessa jag givit exempel på till dig. De sitter jättebra!

www.fudge.com/fudge/main/index.php
    Men kolla här om du vill ha riktigt färg.

• Linisen

Hallå skrämde jag dig nu?

• millface

Ha ha nej då!

Jag håller på att laga middag, tvätta och ta hand om en sur ettåring.

Det låter som ett jättebra förslag tycker jag.

Ska gå in och kolla länkarna så fort jag hinner.

Har sett en anna färg i butiken från Lóreal. Kommer inte ihåg namnet...

Är den nåt att ha eller?

• millface

Hur kommer jag in till färgerna?

Jag ser ina siffror som du beskriver...

• Linisen

Nej

Har provat på pojkvännen och tycker att den håller dåligt!
    Han har ett hår som det liksom, "rinner av".
    Hör gärna av dig sen om hur det går!

Kram och lycka till
    Linisen

• millface

Tack så hemskt mycket för hjälpen Linisen!!!

Lover att återkomma med resultat senare.

Svar på tråden Vågar jag färga håret själv?