• Suwe

Kan man dricka glögg från livsmedelsaffären?

Står på flaskan volymprocent 2,2%. Kanske ska man koka den så all alkohol försvinner eller hur gör ni andra???

• Svar på tråden Kan man dricka glögg från livsmedelsaffären?
  • född78

Min BM har sagt att de rekomenderar total avhållsamhet från alkohol. Alltså ej dricka lättöl eller cider med 2,2% alkohol. För mig är det inga problem at avstå helt, dricker helt alkoholfri glögg och det funkar. (Jag har 4 missfall bakom mig och är därför överdrivet noga.)Tror dock personligen inte att det är farligt att ta ett glas glögg med 2,2%.

• klabbis

Jag var också lite fundersam hur jag skulle göra, men i förrgår hittade jag en helt alkoholfri glögg på ica, så jag tog den. Tror den hette God Julglögg.

• Suwe

Tack för ditt svar! Då hoppar jag helt klart glöggen i kväll och köper en helt alkoholfri glögg istället. Känns mycket bättre att vara på den säkra sidan. Dum som inte tänkte på det i affären bara, kom på det nu när vi kommit hem.

• Annamaja

Nja vet inte om jag skulle dricka den om den innehåller 2,2% det är ju som att dricka lättöl. Jag vet inte om alkoholen försvinner när du kokar den, det gör den ju i och för sig när man gör mat och har vin eller öl i maten... så det borde ju funka. Men du får nog koka den ett tag då. Det finns även glögg som inte innehåller någon alkohol alls. mmm måste kolla på min glögg som jag tänkte dricka i kväll, tänkte inte så långt.

• Missred

Jag dricker en mugg Blossa lättglögg då och då, kanske nån gång i veckan. Var och en gör som de själva känner men jag känner inget dåligt samvete för det, det är ju så liten mängd.

• Ess

Eftersom jag fått lite nojja på glögg och gärna dricker en eller ett par muggar på kvällen så har jag valt helt alkoholfri, för även om den bara innehåller en mkt liten mängd alkohol så är det vad man dricker regelbundet som riskerar att skada fostret.

• Dolly Parton

Prova Saturnus alkoholfria glögg, finns på systemet för 19 kr, SÅÅÅÅ god ! Kan klämmai mig 1 liter själv. Smakar precis som saturnus eller blossa med alkohol i. Finns en i mataffären oxå, heter något med julglögg, men den är så ljus till färgen och smakar mest saft. Så provs den från systemet !! lycka till, å NJUT !   

• 5by5

man dricker ju så små koppar, jag har köpt lättglögg. det jag undrar över är mer hur länge en öppnad flaska håller? vet nån?

• Ess

Håller med Dolly Parton om att Saturnus alkoholfria är god.

Svar på tråden Kan man dricka glögg från livsmedelsaffären?