• FH Mamma

Kupera svansen på kissen?

Min katthona ligger hela tiden på skärmen till datorn när jag sitter här.
    Är helt ok även om skärmen blir hårig men så glider svansen ner i vägen.
    Jag flyttar den den glider ner etc.

Frågan är om jag borde kupera svansen på henne så den inte är i vägen.

Köpa en plattskärm är kanske smidigare men dyrare.

• Svar på tråden Kupera svansen på kissen?
  • Sesamfrö

Typ kapar den..

Judy skrev 2007-12-02 18:48:54 följande:
    vad menas men kupera?
  • Birgitta2

Nja, tror inte du hittar nån vet som kuperar svansen på din katt. Däremot kan du som sagt skaffa plattskärm. Och det är nog inte dyrare än att betala en veterinärräkning

• Sesamfrö

De gjorde man ju förr i tiden på hundar. Inte alla, men på många.. Vet inte om det är lagligt i Sverige längre.. Men.. Låt inte katten ligga där då :p Enklare å billigare än så behöver de inte vara

• Judy

Eller flyttar du bara på katten, tror det blir mindre smärtsamt för den, även om han säkert tycker det är mysigt att ligga där..

• Mariposa

Tejpa fast den på ryggen på henne, vetja! Eller kanske direkt på skärmen?

• Annamaja

hi hi vilken söt katt. ja det blir nog till att köpa platskärm, eller tejpa fast svansen som någon annan sa. Kan tillägga att kupering av svans på både katt och hund är förbjudet.

• ciccielv

att kupera svansen är ju djurplågeri!hundar och katter "pratar"ju delvis med svansen.tur att det är förbjudet

• FH Mamma

Finns en ras med stubbsvans...

Jag hade inte tänkt be en veterinär kapa den... jag har en sax på skrivbordet

På bilden jag lade in så ligger hon på fel håll hon borde ha vänt baken åt andra hållet kunde jag fästa svansen med kletet jag fäster en penna med..
    När kameran åkte fram kunde hon minsann dra bort svansen kattkräk...

Flyttar på katten funkar inte hon är rena jojon...

Svar på tråden Kupera svansen på kissen?