• Anonym (vem?)

Hur tar jag reda på vem min pappa är?

Jag har alltid vetat att den jag växt upp med inte är min riktiga pappa.
    Jag har inte funderat så mycket på vem det är förrän nu när jag gått i samtalsterapi. Där har vi nystat i min barndom och varför jag är som jag är.

Nu funderar jag på att ta reda på vem min pappa är. Någon som vet vart man vänder sig för att få födelseattest ( där faderskap står).

Jag vet inte hur och om jag ska göra detta, någon som tagit detta steg och tagit reda på vem sin pappa är.

Min relation till min mamma är inte den bästa nu och jag kan inte ens tänka tanken på att fråga henne.

• Svar på tråden Hur tar jag reda på vem min pappa är?
  • lurv

Det lättaste är nog att vända sej till Skattemyndigheten. De har uppgifter om vem som är din pappa.

• Anonym (vem?)

Jo, jag antog att det är så. Ska fundera om jag ska ringa..

• Anonym

Det beror på om din biologiska pappa undertecknade faderskapsbekräftelsen. Om han inte gjorde det så är det svårt att få fram uppgiften om vem han är. Alla barn har rätt att få veta vilka ens biologiska föräldrar är (om det är möjligt) så din mamma har nog skyldighet att berätta det även om du nu är vuxen. Fast det klart - vägrar hon så kan du inte göra ngt t det.

• Prana

Om Du är under 18 år har socialen en skyldighet att hjälpa Dig och om Du är över 18 år brukar de hjälpa till i mån av resurser.

• Anonym

Jag är övertygad om att man får de svaren av Skattemyndigheten. De har uppgifter på vilka som är föräldrar och vem/vilka som är vårdnadshavare... Har du ringt TS?

• Anonym (vem?)

nej, jag har inte ringt... första steget var bara att tänka tanken.

Svar på tråden Hur tar jag reda på vem min pappa är?