Inskolningen går inge bra, behöver peppas..
Vår tjej är 15 månader och vi började inskolning för en vecka sedan.. Allt gick för fort (tycker jag) och tredje dagen skulle jag gå ifrån tyckte personalen. Efter 30 min kommer dom med vår lilla tjej, då var hon jätte ledsen, hon skakade :(
Fjärde dagen kunde jag inte gå ifrån för hon blev helt hysterisk om jag så tog ett steg åt fel håll.. Femte dagen var det dags att gå ifrån igen och då kommer personalen med henne efter 40 min, då säger dom att hon varit ledsen sedan jag gick...!? Varför kom dom inte med henne tidigare?
Nej det känns som att det har gått för fort, hon känner ju ingen trygghet alls, hon känner ju inte ens igen personalen och då vill dom att jag ska gå ifrån. Känns inte bra, att barn blir ledsna när föräldrarna går är helt förståligt men inte så här ledsen och nu är väl en "uppbygnadsperiod" under inskolningen..?
Känns trist att det blivit så här, har pratat med andra som jobbar på förskolor och dom tycker att det här låter tokigt. Detta är första barnet så jag vet ju inte hur en inskolning ska gå till..
Är jag en knäpp och nojig mamma, ska det vara så här?
Tacksam för respons