Inget fräsigt eller snyggt här, men lite ordning försöker vi hålla i alla fall. Brevid datorn har vi en byrå men allt viktigt på.
- Tre brevkorgar på varandra; överst aktuella räkningar, nedanför betalda räkningar (som ett korttidsarkiv) och nederst har blivit lite blandat...
- Två tidskriftsamlare; en för mig och en för sambon med aktuella papper som man vill ha lättillgängligt.
- En pärm med register; boende, försäkringar, kvitton & garantier, telefonabonnemang, betalda räkningar (långtidsarkiv, för det mesta bara en kopia på utdraget då vi betalade räkningarna), medlemskaper, bank & krediter och så en varsin flik för mig och sambon.
På datorn räknar vi budgeten, har telefonlistor, håller koll på arbete mm... Vi är något av "list-freaks" båda två här så vi har listor på det mesta. I köket har vi en block för inköpslista på kylskåpet, dessutom en liten whiteboard för att skriva upp viktiga datum som ligger mer än en vecka fram och en stor whiteboard där vi skriver upp som en kalender för varje vecka (där skriver vi vad jag har att göra, vad sambon har att göra, vad lillkillen gör och så veckans födelsedagar och andra saker som är bra att komma ihåg under veckan).
Sen ligger det ju papper och grejer i minst en låda per byrå i detta hem!
Fasen vad man samlar på sig! Dags att ta tag i det kanske. Tidningar och kataloger är jag duktig på att sortera och lägga på sina platser rätt omgående, men högarna måste ju revideras med jämna mellanrum ändå...
Jag tycker att jag har koll på de viktiga grejerna, men man skulle säkert kunna ha ett mycket mer effektiv sätt att hantera det på i alla fall...
Lycka till!