• sara gerdrup

Jag söker ett omplaceringställe till min hund!

Jag ska försöka omplacera min hund och behöver nu era tips på ställen som tar emot omplacerings hundar.
    De ska helst vara i skåne.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-03 20:38:44:
    Vi har köpt honom på hundkennel men vi får inte tag på uppfödaren.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-05 15:44:09:
    Min hund är en golden reteriver som haft 3 milda ep anfall.

• Svar på tråden Jag söker ett omplaceringställe till min hund!
  • vinylblomma

Kan du inte kontakta någon av föreningarna som håller på med detta. Bara att söka på nätet.

• jennie ellie

Har du pratat med uppfödaren, de brukar kunna hjälpa till

• tamate

Kontakta dom där du köpte hunden i förstahand spec om det är en kennelhund. Annars kan du ju kontakta valphänvisare eller liknande i rasklubben ofta får dom in lite olika förfrågningar eller kan tipsa vidare vart du kan vända dig =)

- det som inte dödar härdar!
  • Imox

hej omplacerade min lilla pincher fär 3veckor sen.
    ja o uppfödaren hade ingen överenskommelse om att hon skulle ha tillbaka hunden.

ja ville själv bestämma vem som skulle få min lilla ängel så ja satte själv ut en omplacerings annons på blocket, vovve mm så att jag fick prata me dom som var intresserade då ja had stora krav på vem  som skulle ha min hund, ja köpte honom till utställning o avel men han o miin andra hund kom ej överens så det fick bli som det blev.

det beror på hur mycket du bryr dig om vart din hund ska o bva du själv ville ha hunden till!!

• tamate

tattolady: du kan ju omplacera i samförstånd med uppfödaren, dom brukar ju ha så mycket mer kontakter som gör att det många gånger känns tryggare för dom kan ha en fd valpköpare som önskar hund ign etc så kan man komma överens att träffas och känna på varandra och så kan du som ägare välja om det känns rätt. Om det är en seriös uppfödare så hjälper dom och stöttar. Skulle kännas tryggare än att bara fiska upp någon på blocket.

- det som inte dödar härdar!
  • Udda

Vad är det för hund?? Å varför ska du omplacera??

• Imox
    tamate skrev 2007-12-03 09:55:29 följande:
    tattolady: du kan ju omplacera i samförstånd med uppfödaren, dom brukar ju ha så mycket mer kontakter som gör att det många gånger känns tryggare för dom kan ha en fd valpköpare som önskar hund ign etc så kan man komma överens att träffas och känna på varandra och så kan du som ägare välja om det känns rätt. Om det är en seriös uppfödare så hjälper dom och stöttar. Skulle kännas tryggare än att bara fiska upp någon på blocket.
    hade pratat me uppfödaren o hon tyckte att ja fick göra som ja ville, hoon förstod inte situationen mellan min ahundar. ja tcker heldre om att själv träffa personen o prata med den än att lämna den till omplaceringshem. då ja själv bestämmer vem som ska ha min hund resten av livet!!!!!
    hade anonsen ute i 1,5 mån med massa svar men väntade !!
    du ska fan inte tro att ja säljer hunden till vem som helst!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    uppfödaren har ja 25 mil till dit sitter man inte o åker bara så där!
    sen är det ju inte bara uppfödare som har kontakter ska du vet, om mna ställer ut hunden så träffar man många som kommer ifrån kennalr som är intresserade av att ta in äldre hundar! (eddie va 6mån)
  • soffan82

Pjäsens hund hem skulle jag rekomendera

Svar på tråden Jag söker ett omplaceringställe till min hund!