• bf050430

extra trött veckorna innan förlossning??

hej!
    Någon som har märkt någon skillnad i kroppen eller humöret innan förlossning?? BF om ca 2 v och har den senaste veckan bara sovit, sovit & sovit.. har inte varit särskillt trött för övrigt under min graviditet ochhar mått jättebra. Dessutom har jag haft mer sammandragningar denna veckan...
    Känner mej inte särskillt stor utan har mest bara en liten kula..
    e det bara som kroppen börjar bli "sliten" eller kan det vara en förberedelse inför förlossningen??? ( hoppas, då kanske det inte är jääätte långt kvar. mitt tålamod orkar nog inte vänta 4 v till....)

• Svar på tråden extra trött veckorna innan förlossning??
  • Morfen

Inte tröttare direkt kanske... vet inte för det sammanföll med värmeböljan som kom i augusti så med tanke på att jag var så tung och hon tryckte mot lungorna så orkade jag ingenting.. Däremot så 1½ dygn innan förlossningen så kände jag mig yr och febrig. Kanske var det en reaktion i kroppen för att det började bli dags? :)

Lycka till!

• Lilla Pi

Jag tycker absolut att det stämmer. När jag väl slutat jobba och började förbereda mig, de sista veckorna, inför förlossningen kom en enorm trötthet. Nu har jag gått fyra dagar över tiden, sover och sover men blir på något sätt inte piggare för det...
    Jag känner det som att kroppen börjar bli sliten, jag sover dåligt och har ont lite här och var. Har mycket sammandragningar och hoppas på en förlossning NU./Lilla Pi

• Ankan81

Jag känner igen mig absolut... Har nog inte varit så här trött sedan början av graviditeten... Men hand i hand med tröttheten går en konstant hunger och får jag inte äta på direkten.. Så blir jag surast i världen... :)

• Krodan

Jag känner mig grymt seg, skulle kunna sova hur mycket som helst känns dte som och blir akut trött och kan somna mer elle rmindre var som helst

Sen blir man väl mer irriterad för att dte är tungt och man är så trött?

// Krodan bf 050502

• tatuerad74

Ang trötthen, man har svårt att fatta att man kan vara så trött. Jag vill bara sova och sova. Men det går ju inte man måste jobba lite och ta hand om barn nr 1 och sköta hemmet lite också. Men man önskar att man fick vila mer.
    Inte tala om hur seg och trött man är på jobbet!!!!

• MC morsan

Visst känns det att man är inne på sista veckan, men eftersom jag fokuserar på att jag mår bra (vilket jag ju gör) och inte på besvären, så känns det inte så farligt.

Lyssna på kroppen och vila när du känner att du behöver det! Avstå inte saker som du vill göra - gör dem bara i det tempo som passar dig just då!

• Jenny

Jag är definitivt tröttare! Känns som jag inte orkar någonting längre. >Men å andra sidan känner jag att jag har rätt att ta det lugnt o att det oxå behövs!

• mariiee

Känner absolut igen mig!
    Kan sova hur länge som helst på morgonen.
    Är trött och grinig.
    Har BF 2/5.
    Tur att man är hemma och kan vila sig

• bf050430

Det känns som att jag kan sova dyget runt..haha..

• Balen

Skulle oxå vilja sova dygnet runt. Känner att jag vill göra så mycket men orkar inte och har även så fysiskt ont så att jag kan knappt röra mig. Men jag sover när jag är trött och bara att kunna det är ju toppen. Är i v.40 så snart ska väl detta vara över. Eller....

• snill1

Skulle också kunna sova dygnet runt och ändå är det 4 veckor kvar till bf. Men vem vet...kanske det är på gång snart =))

• bf050430

Det e lite det jag hoppas oxå... att kroppen lixom börjar ladda för vad som komma skall...haha

Svar på tråden extra trött veckorna innan förlossning??