Sparande...Hsb.bospar?
Hej, har börjat fundera på sparande till lillan! tycker det verkar bra med bospar i Hsb. Då vi bor i göteborg är det ju svårt just med lägenheter, nån som vet för och nackdelar? Eller sparar där själv? Mvh
Hej, har börjat fundera på sparande till lillan! tycker det verkar bra med bospar i Hsb. Då vi bor i göteborg är det ju svårt just med lägenheter, nån som vet för och nackdelar? Eller sparar där själv? Mvh
jo, sen får man ju förtue även till hyresrätter. Ifall man inte vill köpa då. Tänkte höra om någon vet, jag ska studera till hösten och kommer få bostadsbidrag, räknas min dotters sparande som "inkomst"?
mvh
Det är så svårt att veta vad som är bäst, men jag tänker att det är svårt att spara på ett vanligt fondspar så att det blir tillräckligt med pengar för att köpa en lägenhet?! Det är ju dyrt nog nu, tänkte att det kan vara bra att ställa sig i något slags kösystem för lägenhet. Jag sparar en liten slant till lillan i ett fondsparande, men det blir nog inte mer än till ett körkort i slutändan...