• Nervis

katt med brutet ben i höften- nån med erf?

Vår katt har blivit påkörd och brutit ett ben i höften. vet. säger att det kan läka ihop såpass bra att hon kan leva ett normalt liv iaf.Just nu hoppar hon ju omkring som halta lotta så jag undrar om någon annan haft katt med liknande skador och hur länge det tog innan den kunde röra sig någorlunda bra (fattar ju att hon kanse alltid kommer halta något men...)

• Svar på tråden katt med brutet ben i höften- nån med erf?
  • vinter mamma

Vår katt blev också påkörd och fick en bäckenfraktur. Nu är hon helt ihopläkt och springer som vanligt igen. Det tog någon vecka innan hon blev sig själv igen. Hon fick värkmedicin och parafin för att kunna sköta magen utan att det skulle göra ont. Sen så tycker jag du ska ha katten inne tills den är ok igen. Svårt och försvara sig om andra katter skulle va dumma.

• Nervis

ok. Samma béhanling som Fyffe fick då med andra ord. Ja såklart hon får vara inne tills hon är bättre igen. Fast hon är grymt deppad över det. Hennes kattunge får ju gå ut och det tycker hon är grymt oförskämt .
    Skönt att höra att din katt är som vanligt igen. Det har gått lite över en vecka nu sedan hon kom hem och jag tycker hon haltar värre än någonsin. Var till vet. idag men han tyckte att det såg ok ut och att vi bara skulle avvakta.
    tack för svar

• Birgitta2

Min f d bröt höften och de spikade. Han kunde aldrig riktigt sitta normalt utan sträckte benet lite grand. Men i övrigt var han sig helt själv och kunde både gå och springa. Det var bara den där riktiga böjen när man satt ner som han hade svårt för.

• vinter mamma

Jag tyckte det va konstigt först att dom inte skulle operera, men fick till svar att katter är så små och krångliga att operera. Att det är bättre att vänta och se hur dom läker själva. Katter har tydligen en förmåga att läka ihop väldigt bra utan att bli opererade.

Svar på tråden katt med brutet ben i höften- nån med erf?