Jenny81 skrev 2007-12-05 09:28:36 följande:
Ja de har du ju rätt i att det borde. Jag vet inte alls varför (jag borde veta kanske, jag läser till sjuksköterska). Men står det inte i biverkningarna så borde de ju inte vara så? Vad jag kan komma o tänka på är ju att man blir mer eller mindre trött av dessa mediciner, att man kanske gör mer skräp-mat för att man är trött? Brukar man inte vara hungrigare när man är trött? Jag har ingen aning, jag bara spekulerar!Äter själv Lamictal nu, och den har jag inte gått upp av. Snarare ner, så det kanske inte stämmer på alla mediciner. Vore ju skönt isf!! Hoppas det går bra. Sen är det absolut inte säkert att man får några som helst biverkningar heller, jag menar, man ska inte UTGÅ från det. Bäst är att låta bli att läsa biverkns-listan nästan, annars kan man också inbilla sig och "leta" symtom. Men jag håller tummarna och hoppas att du slipper biverkningar!!
Nej, det är det man tycker, att den borde vara en dokumenterad biverkning i så fall. Kanske att man börjar må bättre och äter mer av den anledningen? Nä, jag vet inte. Det känns mer överkomligt om viktuppgången beror på att man äter mer än andra faktorer man inte kan påverka. Är nämligen diabetiker och ganska skötsam vad gäller kost och träning och van att stå emot suget fr skräpmat och godis o sånt redan nu. Skönt om din nuvarande medicin verkar. Min läkare nämnde bara trötthet som en vanlig biverkning och inget annat...