• vickis75

    Sims2 nr 11

    *** Då vår gamla tråd snart går i graven är det dags för en ny för oss som gillar att spela och diskutera Sims2. *** 



    *** Downloads:
    Downloadsmappen ska finnas i: Mina dokument -> EA Games -> The Sims 2 -> [Här ska den finnas]
    Om det inte finns någon sådan mapp där, är det bara att du skapar den.
    Det finns ju en The Sims2mapp om man går in i C: -> Program -> EA Games -> The Sims 2. Men det är alltså INTE där downloadsmappen ska ligga.

    *** OBS!!!
    Inlägg om att ladda hem spel är INTE välkomna i tråden! Det är olagligt, och bryter därför också mot Familjelivs regler (Medlemsvillkoren!!!)
    Det gäller också uppmaningar till att ladda hem.
    Snälla, respektera detta!

    *** Legacy:
    Legacyutmaningen är något som du spelar själv i ditt eget spel. I korthet går det ut på att du ska spela i 10 generationer utan fusk. Man börjar med en sim, och placerar denna på den dyraste tomten. Mer detaljerad info finns här: www.legacychallenge.com.
    Pink Rose kan även skicka reglerna på svenska till dig om du är intresserad.

    *** Länklista:
    Trollprinsessan har gjort en tråd om länkar till downloadssidor. Den finns här:
    Länktråden

    *** Vi är några i tråden som spelar Legacy och bloggar om det. Länkarna till dem hittar ni här:
    Bloggtråden

    *** För den som vill diskutera mer finns ett simsforum här: www.there.se/
    Förvirrad, men klok som en pekbok ändå!
  • Svar på tråden Sims2 nr 11
  • Auris

    Yvonne81 skrev 2008-01-05 15:53:44 följande:


    Hjälp! =)Jag försöker installera Glitter & glamour (som jag köpte för säkert över ett år sedan men ännu inte installerat.. ha ha)Jag väljer svenska och får följande besked:"Denna produkt kommer att skapa sparfiler i ett annat format än den spelversion du för närvarande har installerad. Om du någonsin avinstallerar den här produkten kommer tidigare Sims 2-produkter inte att kunna läsa dina sparfiler. Vi rekommenderar att du avbryter installationen nu och säkerhetskopierar sparfilerna till Sims 2 för alla användare. Du hittar information om hur du säkerhetskopierar dessa filer i filen Readme. Är du säker på att du vill fortsätta med installationen? Ok / Avbryt"Vad ska jag göra? Mitt vanliga SIMS2 är också på svenska och jag har inget annat installerat! På förra datorn när jag försökta lägga in julpaketet så blinkade allt rött efteråt och jag inbillar mig att jag fick samma besked som ovan då och klickade ok men jag kan ha fel!Vad säger ni?
    Det meddelandet får du alltid när du installerar något nytt. Om du avinstallerar någon expansion eller prylpaket försvinner alla sparfiler, därav varningen. I normalfallet försvinner de inte av installationen utan det är bara om du avinstallerar igen som sparfilerna försvinner. Det är dock alltid smart att göra säkerhetskopia på sina sparfiler före installation eller ominstallation eftersom man alltid kan råka ut för att installationen krånglar och sparfilerna försvinner.

    Gör en mapp nånstans i datorn som heter sims säkerhetskopia och kopiera downloadsmappen och nighbourhoodsmappen och lägg dit.

    Blinka blått kommer det säkert att göra denna gången med. Första gången du startar spelet efter ominstallationen ska du kryssa i "aktivera downloads" och starta om datorn.
  • Yvonne81

    "dum" fråga - vart ska jag kryssa i aktivera downloads? Kommer det upp nån ruta eller så?


    ÅsaKj skrev 2008-01-05 16:09:09 följande:
    Yvonne81 skrev 2008-01-05 15:53:44 följande:
    Det meddelandet får du alltid när du installerar något nytt. Om du avinstallerar någon expansion eller prylpaket försvinner alla sparfiler, därav varningen. I normalfallet försvinner de inte av installationen utan det är bara om du avinstallerar igen som sparfilerna försvinner. Det är dock alltid smart att göra säkerhetskopia på sina sparfiler före installation eller ominstallation eftersom man alltid kan råka ut för att installationen krånglar och sparfilerna försvinner.Gör en mapp nånstans i datorn som heter sims säkerhetskopia och kopiera downloadsmappen och nighbourhoodsmappen och lägg dit.Blinka blått kommer det säkert att göra denna gången med. Första gången du startar spelet efter ominstallationen ska du kryssa i "aktivera downloads" och starta om datorn.
  • Auris

    Yvonne81 skrev 2008-01-05 10:02:07 följande:


    Hej!Jag har en fråga - spelar Sims2 ibland men slutar efter en liten stund för jag tycker allt går så trögt så fort man byggt på huset, skapat lite familj osv. Då går det såååååå trögt och ibland låser sig spelet helt och hållet. Efter att ha väntat allt från 10-30 minuter ger jag upp och stänger av allt och inget är ju då sparat. =(Hur snabbsparar man spelet och spelar vidare? (Jag har tappat min lilla snabbspelningslapp som följde med). Hur kommer det sig att allt går så trögt - kan man göra så det går fortare?Min dator är bara 1 1/2 år gammal och när jag köpte den sa jag att jag skulle ha en dator som "pallade" med SIMS2 vilket den skulle göra - men kan det vara nåt minne grej som förstör ändå?Tack tack om nån orkar svara! =)YvonneJo en sak till - i en annan tråd för LÄNGEsedan nämnde några att det fanns fusk på Sims2 - kan någon dela med sig av något fusk? Jag är ganska oerfaren på Sims som ni märker! =)
    Är detta ett problem som funnits hela tiden eller har det kommit efter ett tag?

    Om det funnits hela tiden är det nog tyvärr så att din dator trots allt inte riktigt klarar spelet. Mer ram-minne brukar kunna hjälpa. Ibland behövs nytt grafikkort också.

    Om problemet är nytt kan det ha blivit något fel på själva spelet. Testa i så fall att ominstallera.

    Om du vill fuska rekomenderar jag www.snootysims.com Där står alla fusk.
  • Auris

    Yvonne81 skrev 2008-01-05 16:12:37 följande:


    "dum" fråga - vart ska jag kryssa i aktivera downloads? Kommer det upp nån ruta eller så?
    När du startar spelet kommer det upp en stor ruta med en lista på dina downloads. I nedre delen av den finns en liten ruta där det står "aktivera downloads" Av någon anledning måste man alltid kryssa i den igen varje gång man installerar något.
  • Yvonne81

    Jag kan spela SIMS2 utan problem - det var först när jag försökte lägga till ett paket som det blev så. Ska försöka med det här glitter och glamour och se om det hjälper! =)

    Sur blir jag om det är datorn det hänger på eftersom den förra datorn OCH denna datorn är köpta med specifika kravet att man ska kunna spela Sims2 utan problem! =)

    Men det kan vara minnet som brister - har en del foton på datorn men raderade flera hundra nu! Säkert ett par tusen bilder har jag tagit bort!


    ÅsaKj skrev 2008-01-05 16:18:04 följande:
    Yvonne81 skrev 2008-01-05 10:02:07 följande:
    Är detta ett problem som funnits hela tiden eller har det kommit efter ett tag?Om det funnits hela tiden är det nog tyvärr så att din dator trots allt inte riktigt klarar spelet. Mer ram-minne brukar kunna hjälpa. Ibland behövs nytt grafikkort också.Om problemet är nytt kan det ha blivit något fel på själva spelet. Testa i så fall att ominstallera.Om du vill fuska rekomenderar jag www.snootysims.com Där står alla fusk.
  • Yvonne81

    Tusen tack för hjälpen! =)

    Som du märker är jag ganska oerfaren i Sims världen! he he Tusen tusen tack! =)


    ÅsaKj skrev 2008-01-05 16:21:20 följande:
    Yvonne81 skrev 2008-01-05 16:12:37 följande:
    När du startar spelet kommer det upp en stor ruta med en lista på dina downloads. I nedre delen av den finns en liten ruta där det står "aktivera downloads" Av någon anledning måste man alltid kryssa i den igen varje gång man installerar något.
  • Yvonne81

    Nej - jag lyckas inte! Jag har installerad glitter & glamour nu - jag har satt i skivan och då kommer jag direkt in i spelet - det kommer inte upp någon ruta där jag ska kryssa i mina downloads!? Måste jag vara tillkopplad internet samtidigt? Jag förstår inte - jag kommer bara in i spelet som vanligt liksom!

  • Vårkänslor

    Jag vet vad du måste göra.. Men ja vet inte alls hur ja ska förklara.. Ja vet att det finns tjejjer här som kan förklara så ja hoppas att du får svar snart..


    Yvonne81 skrev 2008-01-05 16:54:20 följande:
    Nej - jag lyckas inte! Jag har installerad glitter & glamour nu - jag har satt i skivan och då kommer jag direkt in i spelet - det kommer inte upp någon ruta där jag ska kryssa i mina downloads!? Måste jag vara tillkopplad internet samtidigt? Jag förstår inte - jag kommer bara in i spelet som vanligt liksom!
  • Vårkänslor

    Ja kollade upp hur du ska göra..

    När du kommit in i staden.. Skönköping tex
    Väljer du:
    Alternativ (den lilla me tre prickar på)
    Spelalternativ
    Visa dialogen för eget innehåll vid start (PÅ)

    Hoppas att det fixar sig!


    Yvonne81 skrev 2008-01-05 16:54:20 följande:
    Nej - jag lyckas inte! Jag har installerad glitter & glamour nu - jag har satt i skivan och då kommer jag direkt in i spelet - det kommer inte upp någon ruta där jag ska kryssa i mina downloads!? Måste jag vara tillkopplad internet samtidigt? Jag förstår inte - jag kommer bara in i spelet som vanligt liksom!
  • Auris

    Yvonne81 skrev 2008-01-05 16:54:20 följande:


    Nej - jag lyckas inte! Jag har installerad glitter & glamour nu - jag har satt i skivan och då kommer jag direkt in i spelet - det kommer inte upp någon ruta där jag ska kryssa i mina downloads!? Måste jag vara tillkopplad internet samtidigt? Jag förstår inte - jag kommer bara in i spelet som vanligt liksom!
    Det kan vara för att du bara har grundspelet och inga expansions. Dialogrutan med aktivera downloads kom först med nattliv. Jag tänkte att den även skulle komma upp när man installerade ett senare prylpaket men tydligen inte. Har man inga expansions ska downloadsen aktiveras automatiskt utan att man kryssar någon ruta. Har du testat om de fungerar? Det kanske bara var jag som förvissade dig med prat om dialogrutor som inte finns i ditt spel. *förlåt*

    Om dina downloads ändå inte fungerar och blinkar blått ska du göra som Vårkänslor föreslog och leta dialogrutan under spelalternativ.
Svar på tråden Sims2 nr 11