• Anonym

Arbetsträning

Efter att ha varit sjukskriven för diverse psykiska problem i ett år ungefär, har jag nu fått fysiska problem istället. Nu vill min läkare och FK att jag ska börja arbetsträna, men jag vet att jag inte klarar av det.
    Vad ska man göra? ska man bara gå och göra det, och se det sluta på samma sätt som innan?

• Svar på tråden Arbetsträning
  • Anonym

Får man fråga inom vilken bransch du i så fall skulle arbetsträna??

• Anonym

Industi. Sågverksindustrin.

• Anonym

50% tillen början, eftersom de anser att jag är frisk. Sedan gravid uppåt till 100%.

• Anonym

Gradvis ska det ju stå. Inte gravid.

• Anonym

Oj, så de börjar med 50% direkt!?

Ja, FK är inte nådiga i dessa dagar, och läkarna känner sig pressade...
    Själv har jag varit sjukskriven p.g.a. behandling av allvarlig sjukdom, började arbetsträna 25% inom barnomsorgen (är förskollärare) Men jag känner att jag inte orkar med det.

• Legolina

jag tror du klarar det!

Får du bara hjälp att hitta rätt arbetsinnehåll och lagom antal timmar så tror jag du grejar det.

Få du sen umgås med trevligt folk också så kan det bli riktigt bra. Men det är ju inget man vet förrän man provat.

Förstår att du känner dig nere men jag hoppas att du kan rycka upp dig lite och försöka se lite positiva aspekter i det hela

PEPP PEPP

• Anonym
    Anonym skrev 2007-12-03 16:32:23 följande:
    Oj, så de börjar med 50% direkt!?Ja, FK är inte nådiga i dessa dagar, och läkarna känner sig pressade...Själv har jag varit sjukskriven p.g.a. behandling av allvarlig sjukdom, började arbetsträna 25% inom barnomsorgen (är förskollärare) Men jag känner att jag inte orkar med det.
    Ja, de anser att jag är tillräckligt frisk för att kunna jobba då.. Även om jag har sagt åt min läkare att jag har problem med mage, huvud, njurar etc.
    Jag var på möte med min fd. arbetsgivare och en från FK, och hon på fk ville ha igång mig att jobba så snart som möjligt.
    Jag vet att jag inte kan gå hemma hela tiden, men jag vet inte vad jag kan göra när jag inte får någon hjälp på vc för mina besvär, och när inte min läkare och de på fk lyssnar..
  • Anonym
    Legolina skrev 2007-12-03 16:34:23 följande:
    jag tror du klarar det!Får du bara hjälp att hitta rätt arbetsinnehåll och lagom antal timmar så tror jag du grejar det.Få du sen umgås med trevligt folk också så kan det bli riktigt bra. Men det är ju inget man vet förrän man provat.Förstår att du känner dig nere men jag hoppas att du kan rycka upp dig lite och försöka se lite positiva aspekter i det hela PEPP PEPP
    Ja.. jag kan om jag bara vill, och ger mig fan på det. Och jag ska, jag ska verkligen göra allt jag kan för att komma igång!
  • Anonym

Har en fråga, vad händer om man inte klarar av arbetsträningen? Hamnar man på bar backe då? Utan pengar, utan sjukskrivning osv?

Svar på tråden Arbetsträning