Inlägg från: Anonym (örat) |Visa alla inlägg
  • Anonym (örat)

Öroninflammation hos vuxen

Nu har jag fått det ännu en gång... men vet inte rikgit vad jag ska ta mig till. Det är sent, jag har svinont, bor ute på landet... Har inte feber eller så, bara jätteont i örat.

Jag har redan tagit smärtstillande som inte hjälper. MÅSTE gå till jobbet imorgon. Vad gör man?

• Svar på tråden Öroninflammation hos vuxen
  • Anonym (örat)

oj, måste testa vitlöken, men känns lite läskigt att stoppa in vitlök i örat

Men vad som helst, bara jag får sova och kan jobba imorgon....

Är så trött på det här, känns som om jag är den enda vuxna som får öroninflammation gång på gång.

• Anonym (örat)

Örat sväller inte igen vid öroninflammation, visst är det svullet, men det är ju liksom innuti örat, inte där det är hål...

Och så har det väl nåt med att man har vätska bakom trumhinnan väl? Doktorn lyckas ju kika in med den där mojängen utan några problem, så en liten bit vitlök är ju ingenting.

Provat med vitlök en stund nu, men hur länge ska man ha bomullstussen där?

• Anonym (örat)

Då rör det nog sig snarare om vax... jag har haft öroninflammation MÅNGA gånger både som barn och vuxen, och svullet visst, men inte så att läkaren inte kan kika in med öronmojängen. Lite vax har kunnat sitta i vägen, men det blir ju aldrig helt tätt.

• Anonym (örat)

Nu har jag iaf masat mig till läkarn och fått antibiotika... SÅN lättnad...

• Anonym (örat)

Anonym (ajaj) skrev 2007-12-04 23:59:37 följande:

vad kostade det ????
    Antibiotikan gick på en 65kr tror jag... besöket blev gratis eftersom jag har högkostnadsskydd.
Svar på tråden Öroninflammation hos vuxen