Ni som är rädda för förlossningen...
De talas väldigt mycket om de som är livrädd för förlossningen .Man är rädd för att spricka, för att ha ont , för att det ska hända något med barnet mm. Då finns det en lösning och den smidiga lösningen heter kejsarsnitt. Det är inget fel med det egentligen. Du slipper rädslan och du har full kontroll och är övervakad till 100 %. För det är väl det förlossningsrädda vill. Slippa föda vaginalt och få snitt.
Inget fel i det. Fast det kan ju alltid diskuteras för det är ju en etisk fråga.
Men vad gör man om man som jag har haft en fruktansvärd graviditet så att jag aldrig mer vågar bli gravid igen. illamåendet och kräkningarna har nästan knäckt mej så jag kommer alldrig orka en gång till. Vad finns för hjälp till mej? Ingen för inga mediciner hjälper ingenting. Förlossningen känns för mej en spott i havet, max ett dygn lidande ( för det mesta inte ens det) jämfört med nio månaders helvete.
Inga löften om kejsarsnitt hjälper mej nästa gång.
Så frågan är: Om man kan slippa en vaginal förlossning medess lidande, finns det inget som kan hjälpa en slippa graviditeten??