• Memories86

Styvförälfrar och julklappar?

Hur mycket ska man handla för åt sin bonusdotter?
    Vad ska man handla?

Jennifer 060828
  • Svar på tråden Styvförälfrar och julklappar?
  • rismalt

vi handlar för lika mycket till alla barnen! om man inte lever som en familj tycker jag man pratar med bioföräldern som man är tillsammans med om vad den tycker man kan köpa, vad barnet hade gillat och hur man funderar kring pengar.
    spontant tänker jag, om man inte handlar för lika mycket som till de egna barnen, att man köper nåt lite mer avancerat än man hade gjort till en väns barn. helt enkelt för att markera att ens styvbarn är eller kan komma att bli betydligt viktigare för en än övriga barn som inte är ens egna!

• korven72

Beror ju lite på familjens traditioner och hur man lever. Jag och barnets "plastpappa" köper gemensamma julklappar till min son. Vi bor tillsammans så det känns naturligt för oss =).

Vi ska denna julen fira med mina och sambons föräldrar. De köper också julklappar till "min" son och behandlar honom som sitt barnbarn...

• Memories86
    rismalt skrev 2007-12-03 22:04:57 följande:
    vi handlar för lika mycket till alla barnen! om man inte lever som en familj tycker jag man pratar med bioföräldern som man är tillsammans med om vad den tycker man kan köpa, vad barnet hade gillat och hur man funderar kring pengar. spontant tänker jag, om man inte handlar för lika mycket som till de egna barnen, att man köper nåt lite mer avancerat än man hade gjort till en väns barn. helt enkelt för att markera att ens styvbarn är eller kan komma att bli betydligt viktigare för en än övriga barn som inte är ens egna!
    www.familjeliv.se/Forum-3-59/m26557508.html
  • Memories86
    svart tulpan skrev 2007-12-03 22:14:15 följande:
    Beror ju lite på familjens traditioner och hur man lever. Jag och barnets "plastpappa" köper gemensamma julklappar till min son. Vi bor tillsammans så det känns naturligt för oss =).Vi ska denna julen fira med mina och sambons föräldrar. De köper också julklappar till "min" son och behandlar honom som sitt barnbarn...
    www.familjeliv.se/Forum-3-59/m26557508.html
  • Sofi 79

Vi köper gemensamma julklappar. Vet inte om vi borde ge varsina, att killen skulle tycka det är mysigt att veta att jag eller pappan tänkt särskilt på honom med någon sak. Men eftersom det är jag som köper alla julklappar känns det naturligt att vi ger dem tillsammans

• Sofi 79

Och inte för mycket saker!
    Din tjej är ju ganska liten, så det måste räcka med bara någon sak från dig eftersom hon lär få massor av alla andra i släkten också (vet du bäst själv).
    När vår 8-åring fyllde år blev det så mycket presenter att vi la undan och kommer att byta papper nu till jul istället...

• tomcar1

Hej !
    Vi köper för ungefär 800-1000:- till resp. barn. jag har två bonusbarn, 17 och 19 år gamla.
    /tomcar1

• Laisen80

Bor hon hos er på heltid?

• Memories86

Ja det gör hon, hon är hos sin pappa någon gång ibland, men det är inte ofta. då det bara blivit över dagen.

Laisen80 skrev 2007-12-11 20:41:34 följande:
    Bor hon hos er på heltid?
  • Yohanna85

våran bonus är hos oss VV och iår har vi köpt till bonus och vårat barn för lika mycket.

eftersom vi har våra sparpengar ihop. Inget som är mitt eller ditt. Och då kände vi att vi handlar för lika mycket, och jag tror det kommer fortsätta så.

• Yohanna85

innan vårat gemensamma barn kom så la jag ett par hundra på min bonus presenter/julklappar och gav till min sambo. Så han kunde köpa något extra eller nått "större". Men fast min sambo har betalat det mesta så har han sagt att det är från oss båda

Svar på tråden Styvförälfrar och julklappar?