-
Så är det för min tös också. Har 80 till 68 cm tjej. Hon är iofs också lite rund, men iaf.Dora skrev 2007-12-12 11:14:42 följande:Hoppar in här och ställer en liten fråga.Jag köpte en rosa fleeceoverall med moln på häromdagen. Min dotter är 74 cm och jag köpte en storlek 80. Men den är väldigt trång upptill. Ganska svår att få på utan att knäcka lillans armar. Är den så eller är det bara min tjeja som är för knubbig?
-
Man kan ju fråga sig varför man inte skulle få mixa t3b2??? då man ju "får" det billigaste.. vilket ju blir babyplagget ganska garanterat.
Här har det inte varit några problem, men som vanligt tycks de ju vela mellan olika ställen och folk. -
almn - När jag gick till dem för att en knapp lossnat så fick jag gå till skomakaren, och sen ta med kvittot. Det bör de ju kunna göra för dig också.
Värt att höra iaf. -
En storleksfråga...
Vet att det är individuellt såklart, men på ett ungefär.
Min 8 månaders är 70 lång och väger 9,7 kilo... Hon har haft strlk 80 ett tag nu pga bredden (varit "kort och tjock")... Nu så sjunker viktkurvan ganska bra och hon växer på längden istället.
Kläderna har blivit rymmligare - någon som har någon vettig gissning på hur länge hon kan tänkas ha strlk 80?
KOnstig fråga, men tidigare har hon växt ur allt så fort eftersom hon var såpass bred, nu verkar hon ju växa mer proportionerligt, så att angivelserna kan stämma bättre =) -
mollan nu skrev 2008-01-09 11:07:07 följande:
Jag skulle gissa på att hon kommer kunna ha 80 ett tag till om det finns lite växtmån på längden. Min dotter har oxå modellen rund och kort och vi har kört 80 från förra sommaren och hon kan fortfarande ha en hel del i 80. Men Lindex flick kan hon ha både 86 och 92.som fler andra skrivit så tycker jag baby 80 och flick 86 är i stort sett samma storlek.86 passar bra i tröjor förutom att ärmarna alltid är 1 km för långa, och samma med byxor, jättebra bredd men skitlånga =)
Men med tanke på att det börjar bli rymmligare med 80 breddmässigt, och det finns ganska bra med mån på längden så tror jag nog också att hon bör kunna ha det ett tag till (eller 86 då det är bra modell)
Tack =)
(Behövde en åsikt till eftersom karln har börjat tvivla stort på min förmåga att bedömma sånt, efter de missberäkningar som gjorts om när hon kommer plana)
-
Jag vet inte riktigt, men jag tror hon har ganska lång överkropp - eller iaf så har hon relativt korta armar och ben.. och längden måste ju sitta någonstans på henneSnorky skrev 2008-01-09 22:32:33 följande:jag skulle tippa på att hon kommer kunna ha stl 80 tills hon är närmare 80 lång.... typ 78 cm eller nåt? Lindex är ju lite mindre än vanligt. Sen beror det ju på lång överkropp barnet har. Min son var 74 cm på 10 mån kontrollen... nu är han över året och vi har börjat med 86 på bodiesar nyss. Han kan fortfarande ha 80 dock... han kanske är 77 cm nu nånstans tippar jag på. Så det beror ju på hur snabbt hon ränner iväg på längden också. Men räkna till omkring 1-årsåldern på ett ungefär, om du menar lindex´s bodies.
Men jo det låter ju rätt vettigt att hon kan ha det tills 1 år eller mer =)
Enl nuvarande kurvan så kommer hon att vara 80 mellan 15-18 månader, så kanske längre till och med =)
Tack - nu kan jag rättfärdiga mitt shoppande ordentligt för gubben
Köpte 3 par av muddbrallorna i 86 igår - finns att växa i men funkar ju även nu.. lite ballt pös sådär =) -
Här är det rea på dem.. 59 spänn, tror det är 69 i nypris... Inte helt 100 dock.Dubbelglädje skrev 2008-01-10 17:07:05 följande:hej tjejer!såg att folk på Tradera säljer "sovpåsar från Lindex".då gick jag till websidan för att kolla nypriset på sådana- men hittade inga sovpåsar där- finns de inte på Internet utan man måste till affären eller fanns de överhuvudtaget bara en viss period och inte säljs längre?
Vit och brunrandiga med uggla