Inlägg från: 7småtroll |Visa alla inlägg
  • 7småtroll

För alla oss som gillar Lindex. Del 2

almn skrev 2007-12-27 13:22:48 följande:
    Saken är ju den att jag vill ha dem byxorna. Satt fint på grabben o såg supersköna ut. Kanske inte finns kvar... med tanke på att det är reavaror. Äsch.. Får ta mig dit idag o höra efter
    Är byxorna trasiga är det inga problem att byta på lindex. För några år sedan gick sonens overall sönder i ena dragkedjan. Overallen var då 3-4 mån gammal. Men det var inga problem. Det stora problemet var snarare att detta var i jan och alla overaller var slut så jag fick ett tillgodokvitto istället. Så jag handlade andra kläder som sonen behövde för pengarna.

Att du köpt kläderna på rea har ingen betydelse. Såg en artikel i vår morgontidning idag om just detta och går kläderna sönder är det samma garanti oavsett om det är rea eller ej. Dessutom brukar LIndex vara bra på detta med att byta rea-varor också, har jag gjort ett flertal tillfällen.
  • 7småtroll

Jag tvättar konsekvent nya plagg med olika färger separat och det är jag väldigt tacksam för.

I våras köpte jag en vår/sommarjacka till lillan på Lindex. Den var röd och fodret var vitt med röda prickar. Vilken tur som sagt att jag inte la den med ljusa kläder för fodret var efter tvätt mörkrosa med röda prickar!!!

Jag fick reklamera den men de hade inga andra jackor i lillans storlek så jag fick handla andra varor för summan. Hittade sedan en annan jacka från Mikkline i annan affär...på rea! Gav inte mer för den jackan än den på Lindex.

Men det var aldrig några svårigheter att lämna tillbaks jackan. De sa att jag var den första som lämnade tillbaks jackan men de undrade förstås hur jag tvättat den. Men när jag sa att den var tvättad separat och enligt tvättanvisning så var det inga problem. Det är det jag tycker är så bra med lindex, det är aldrig några problem att lämna tillbaks ngt!

• 7småtroll

Håller med om att det ofta ä'r jättesvårt det där med tvätten. Men här har vi väldigt få rent vita plagg så oftast blir det röd, ljus resp mörk tvätt.

Men som ex kan jag ju säga att jag tvättar lindex röda stjärntröja (den röda med vita stjärnor) i röd tvätt och den gröna (grön med vita stjärnor) i ljus tvätt. Stjärnorna på den röda tröjan är missfärgade något medan de på den gröna tröjan är fint vita.

Sedan har jag dessutom börjat göra så att jag tvättar de kläder med både mörka och ljusa färger i en separat maskin. Där hamnar t ex kläderna från Lingon & Blåbär men även en del lindexkläder som är t ex brun/grön/vita.

• 7småtroll

Beckah: Jag kan känna igen det men så är det inte bara här utan i alla trådar. Jag kan känna så ibland i en annan tråd där vi båda är med. Alla verkar känna alla och jag frågade en gång om alla gjorde detta men så var tydligen inte fallet...de kände väl bara varandra nästan. Detta var under en period när du tydligen inte var med i den andra tråden.

Härinne har jag bara skrivit ngn gång då och då, främst vad det gäller tvättråd idag. Glad Men jag önskar dig välkommen hit och vi syns väl i en annan tråd också!

• 7småtroll

Har en stroeksfråga till er alla. Har hört att pojkkläderna ska vara större i storlek jämfört med tjejkläderna. Hur är det med dessa kläder nedan. Har en tjej som drar strl 86 på lindex tjejkläder. När bodysarna är nya så är de ngt stora på längden men efter tvätt är de lagom till henne och förmodligen kommer hon kunna ha dessa åtminstone ett par mån. Lillan är 15 mån och är ganska smal, vet dock inte hur lång hon är.

http://www.lindex.se/Products/Product.aspx?ID=7851&subid=761765&prodid=1154807&parentid=0&color=1154222&NewView=true

http://www.lindex.se/Products/Product.aspx?ID=7851&subid=761765&prodid=1154223&parentid=0&color=1154222&NewView=true

• 7småtroll
    Snorky skrev 2008-01-06 19:16:10 följande:
    alltså på baby tycker jag inte det är så stor skillnad. Det är när du går upp på stora avdelningarna i stl 86-122. Storlek 86 på flick är som 80 på baby då... medans 86 på pojk är en storlek större än 80 på baby.
    Jamen det är ju skillnad på strl 80 och 86 på flicksidan. Lillan kan inte ha strl 80 i kläder fån baby-flick.
  • 7småtroll
    jummie skrev 2008-01-07 12:45:38 följande:
    Nån mer än jag som reagerat på att storlekarna tycks vara mindre?Min pojke är 97 cm lång o han kan inte ha 98 på byxorna...de slutar ovanför fotknölarna!Dottern som är 83 cm lång o normalt drar 86 fick ta strl 98! på mjukisset med jacka o byxa!
    Lindex kläder är små i storlekarna. Jag skrev om det senast igår här i tråden. Vår lilla är nog inte mer än 80 cm lång (vet faktiskt inte hur lång hon är men hon var 73,5 cm i sept på 1-årskontrollen) och är smal. Jag har köpt strl 86 till henne ett tag nu och nu på rean köpte jag en tröja i strl 92. Visst är den lite lång i ärmarna men inte så jättemycket.

Före jul beställde jag en klänning till dottern från Catalog. Tog då strl 86 och den släpar i golvet. Har vi tur kan hon ha den nästa jul!!!
  • 7småtroll

Det var längesedan jag var härinne. Men jag måste bara berätta att jag shoppat loss rejält idag på rean. Har hittat massor av barnkläder, på barnavdelningen i Borås knalleria handlade jag för 936 kr och då fick jag 24 plagg (varav 2 till ord pris) samt två plånböcker. På vuxenavd hittade jag ett linne till mig för 40 kr samt två tröjor till äldsta dottern för 35 kr /st.

Sedan åkte jag till Kinna och köpte 5 plagg till för 173 kr!

Me like REA!!!

Jag köpte bla en sån där fleecefodrad bamsegummijacka för 99 kr (ord pris 349 kr) och jag hittade bodysar till lillan för 15 kr st samt en tröja till ene sonen för 10 kr men denna tröja består av både en t-shirt och ett löst linne över. Jeans till andra sonen för 50 kr.

Inte ens Ullared slår detta.

• 7småtroll
    Vilmas Mamma skrev 2008-01-27 21:50:39 följande:
    Måste bara fråga er..Hur är "era" Lindex på barnavdelningarna?På "mitt" är det sååå jäkla trångt att man knappt kan gå bland kläderna o kika med barnvagn. Ofta har jag ju syskonvagnen oxå...Blä, vad jag retar mej på det!! Det är ju BARNavd. då borde man ju komma fram med vagn...
    På mitt Lindex (Kinna) är det trångt. Kommer knappt in med scootern mellan ställningarna och än mindre med en stor barnvagn då!!!

Men åker jag till Borås, till Knallerian, så är det gott om plats!
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex. Del 2