• Nea 85

För alla oss som gillar Lindex. Del 2

Love2007 skrev 2007-12-18 23:01:56 följande:
    Wiiiieee - Lilla ärtan, vad är det för body på bilden längst ner till höger med elefanter och apor brun/orange, Lindex? Vilka storlekar?? Superfin, de andra grejorna var superfina också!
    Håller med! Den va såååå fin! Men antar att det är en sådan som bara går upp till stl 68 eftersom det va omlottbody...
  • Nea 85
    annlu748 skrev 2007-12-18 23:18:30 följande:
    Den bodyn var verkligen såååååååååååååååååååååååå söt =) då var det bara att börja göra syskon =)
    Ahahaha!!! Ja, men det verkar ju vara en bra anledning till att skaffa ett syskon!!
  • Nea 85
    Cajsan skrev 2007-12-18 23:21:25 följande:
    Dottern är typ 66-67 lång, men jag kan kanske tränga in henne i bodyn ändå?
    Nej, det tror jag tyvärr inte Men du kan ju ta bort själva grenen och klippa av ärmarna lite så har du en t-shirt! HAHAHA
    Lindex borde nog ta att göra lite fler saker i detta möster så populärt som det va!
  • Nea 85

Någon som vet varför plysch-baby-byxorna på t3b2-sortimentet kostar 59,50:- i butik men 69,50:- på nätet?? Skumt...

• Nea 85

Får jag fråga, ni som använt två kuponger på samma köp, har ni använd det på olika plagg eller på samma plagg? Har ni tagit en av varje då, såg att det stod olika nummer på kupongerna.

• Nea 85

Måste bara fråga, tror ni inte att de kan se typ på club-kortet sedan att man utnyttjat massor med kuponger.. Står ju faktiskt på att den gäller vid ETT köptillfälle, det måste ju menas att man bara får använda den EN gång, men jag vet inte...
    Och eftersom man måste dra kortet varje gång så registreras det ju..

Jag vet inte om jag vågar använda kupongen igen, är lite rädd att man skulle "åka dit" på det sen, framförallt om man köper saker typ runt 50-lappen så det nästan blir gratis...

Någon som köpt munkjackan med djur på (brun/vit) på avdelningen 86-122?
    Jag är grymt sugen på den, men det är inte min plånbok tyvärr...

• Nea 85
    Kayn skrev 2008-02-07 13:19:19 följande:
    Ett köptillfälle men går du ut och sen går in och handlar igen så är det ju ett nytt köptillfälle....står inte på kupongen att det är begränsat antal användningar eller begränstat antal per person.... och skulle dom se det så borde dom redan ha sagt åt iaf för jag har handlat för tre stycken på samma Lindex. Men senast så var hon nästan på gång att ge mig tillbaka den efter att hon scannat streckkoden så frågan är ju vilken koll det är Kan tillägga att jag har ett kreditkort men valde att betala kontakt den gången.  Men det är väl inte rabatten som registreras utan det är väl summan på ditt köp som sen är grunden för bonus?!
    [/citat]
    milimina skrev 2008-02-07 13:19:23 följande:
    [citat]
    men alltså, ett köptillfälle betyder ju just det, ett köptillfälle. inte bara en gång. om du går till butiken på måndan och köper en grej, så är det ett köptillfälle. går du sen dit igen på tisdan och köper ytterligare en grej, så är det ett nytt köptillfälle. hade de velat begränsa så man bara kan handla en gång får de väl skriva det isåfall
    Ja, ni säger det ju själva! Det blir ett NYTT köptillfälle om man använder den igen, dvs. 2 eller flera KÖPTILLFÄLLEN och det står på endast ETT köptillfälle. Annars borde det ju stått typ "Endast en kupong per köptillfälle".

Det är inte så att jag tycker ni gör fel på nåt sätt, tycker det är klantigt av lindex att skicka ut en sån kupong på mail, så de får väl skylla sig själva. Det är bara jag som är lite nojig och rädd för att man inte får göra så och "åka dit" på det och typ få betala tillbaka eller nåt?? Att det typ räknas som fusk??

Annnars kan jag ju gå in på olika lindex och bara hämta ut typ gratis mössor och strumpor och sånt i mängder och det är väl knappast meningen?
  • Nea 85

Jo, det har ni rätt i att de tjänar säkert endel på att så många "kupong-shoppar".
    Men säkert inte på det sättet som jag gjorde.. haha
    Jag köpte fix-strumpor för 59:- och gav en kupong, så jag betalade 9 kr!

Föresten, är det någon som köpt pyamasen med massa bilar på? (stl 86-122) Undrar om den va bra?
    Tycker den va så fin!

• Nea 85
    EnilemmE skrev 2008-02-09 17:15:30 följande:
    Om man köper en jacka och ett par strumpor/strumpbyxor, så borde det alltså inte vara några problem att använda två kuponger?!?! Blir nojjig ju!! Livrädd för att de ska fråga en massa, varför man har två kuponger eller var de kommer ifrån!!
    Så blev det för mig idag... Hade båda kupongerna med olika koder. Först frågade jag en ute i butiken om det gick bra att använda båda två och hon sa att det inte skulle vara några problem. Sen när jag kom till kassan så såg hon lite tveksam ut och frågade en annan kolega ute i butiken och enligt henne gick det absolut inte och sa att det är bara EN per kort och frågade vart jag fått den andra ifrån, då sa jag att min mamma gav den till mig, men det gick minsann INTE. Det är ju faktiskt lite dåligt, för det står ju ingenstans att kupongen är personlig.
  • Nea 85

Det va alltså en annan person i kassan, inte hon som jag frågade först, kanske blev lite rörigt...

• Nea 85

Föresten, såg att det kommit in nya molnbodysar med massa små moln på, fanns i tre olika färger. Jättesöta!

• Nea 85

Wie, jag är så glad. hittade 3 st velour-byxor i stl. 80 i olika färg (grön, gul och orange) på t3b2-sortimentet. Annars tycker jag det alltid är så utplockat, svårt att hitta 3 st av rätt storlekar och färger...

Och gissa vad, jag fick använda båda kupongerna på det, så jag betalade 39:- totalt för tre byxor!! Helt OK!

• Nea 85
    Corpset skrev 2008-02-10 14:36:18 följande:
    Blev nekad att använda två kuponger på ett plagg idag. Blev också nekad att använda en kupong på ett dyrare plagg och en kupong på en mössa som kostade 29.50.
    Jadu, det är så konstigt att det är så olika, jag vart oxå nekad igår på ett annat lindex att använda 2 kuponger trots att det va på två olika plagg. För hon sa att det va bara en kupong per kort och frågade vart jag fått den andra ifrån. Sa att jag fått den av min mamma, men det gick INTE, lite lustigt, för det står ju ingenstans att det är personligt. Jag kan förstå att man inte får använda två på samma plagg, men har man olika plagg så borde det ju inte va nåt problem...
  • Nea 85
    Corpset skrev 2008-02-10 14:44:44 följande:
    Nea 85 skrev 2008-02-10 14:41:35 följande:
    Jag är mest irriterad på att det inte är konsekvent. Tidigare i tråden har folk fått använda två på samma plagg eller har fått mössa/body eller annat för under 50kr "gratis" mot kupong.
    Men jag tror att du blev nekad just för att använda 2 kuponger, inte för att det andra plagget "bara" kostade 29,50:-, för det ska gå utmärkt att använda en kupong på en vara under 50:- och få den gratis. Det ända är att kassörskan måste slå in 50:- i kassan även om varan kostar 25:-, annars säger apparaten ifrån har jag för mig hon sa til mig en annan gång (det va iofs länge sedan, men det borde ju funka samma nu...)

Prova med ett annat Lindex!
  • Nea 85
    Corpset skrev 2008-02-10 14:54:36 följande:
    Nea 85 skrev 2008-02-10 14:51:06 följande:
    Först gick jag dit med ett plagg och fick då höra "du kan inte använda två kuponger på ett plagg" vilket jag bemötte med "det har inte varit problem förut, det är olika koder på kupongerna", men eftersom hon insisterade så gick jag och hämtade ett till plagg, nämligen en mössa för 29.50. Då blev jag nekad igen. Eftersom kupongen var värd mer än vad mössan kostade, så fick jag inte använda kupongen för att köpa mössan, helt enkelt.
    Då kunde du ju ha tagit TVÅ mössor och bara behövt betala 9 kr för de!

Nämen , det är faktiskt knäppt att det är så olika från affär till affär...
  • Nea 85
    BlygTjej skrev 2008-02-10 15:15:48 följande:
    Var inne och köpte ett par byxor till tösen idag, dem där bruna med elefanter på. Tror jag det är iaf 69,50 blev helt plötsligt 19,50. Alldeles lagom Ska in en runda imorgon igen och köpa en passande body tror jag. Någon att tipsa om?Vilka färger finns molnbodyn i? Såg 2 färger idag när jag var inne, finns det fler?
    Jag har sett 4 färger nu. En orange/blå/vit, en brun/gul/vit, en röd/brun/vit och en lila/grön?(tror jag)/vit.
    De två förstnämnda finns med i bildtråden.
  • Nea 85

Om någon vill så får den jättegärna lägga upp en bild i bild-tråden på mitt senaste inköp. (första bilden i mitt galleri).
    Jag har inte plus nu.

Jacka från Lindex och mössa från Kappahl.

Betalade 209:- för jackan (med 30% kupong, ord. pris 299 . Och mössan fick jag gratis mot uppvisande av sms (ord.pris 49,50

• Nea 85

Hehe.. blev lite mycket gubbar där, det skulle ju stå :- innan parantesen...

• Nea 85
    Love05 skrev 2008-02-20 07:06:57 följande:
    Bild finns i bildtrådenJag har oxå köpt den jackan till min son och den är sååå snygg på. Hade 2kuponger så den va billig oxå Hoppas bara kvallan är bra!
    Tack så mycket!
    Ja, jag tycker också den är supersnygg . Så jag ville ha likadana till bägge grabbarna. Men 104 va svår att få tag på, men min snälla mamma köpte den inne i stan.
    Lillkillen tog jag 92 till, jag hoppas han inte drunknar i den, han har precis börjat växa i 86, men jag vill ju gärna den ska passa vår/sommar/höst.
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex. Del 2