• Snorky

För alla oss som gillar Lindex. Del 2

seSSa skrev 2008-02-28 20:36:11 följande:
    ja det tycker jag också... såååå konstigt... tycker knappast att de e "normala" i midjan...vet du möjligen svaret på min fråga jag ställde ovan då jag länkade till mina köp? du e ju lite mer shop-oholic á lindex
    jadu, jag vet inte hur jag ska beskriva stretchen Ingen aning
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Snorky

Haha... jag som JÄMT fyndar i Örebro! Men när det är halva reapriset så är man ju tvungen att åka dit direkt typ annars försvinner det på nolltid!

• Snorky
    Squeezetoy skrev 2008-02-29 09:09:42 följande:
    Ni som köpte de randiga all kids-tröjorna, hur har det luddiga på lejonet/giraffen klarat sig i tvätt?
    mina har klarat sig jättebra. Har en av varje åt pojkarna, tvättade en gång och ALLT sitter kvar.
  • Snorky
    charmiss: Hehe... jag är också tvungen att sälja av innan de vuxit ur det annars svämmar garderoberna över! Egentligen känns det urdumt att göra så, men det är ju inte direkt bättre att låta det ligga i garderoben om man redan tröttnat! Jag borde rensa en sväng till!
  • Snorky

När tror ni föresten det är idé att sälja av gamla sommarkläder på tradera??? slutet av mars är lite tidigt va?? Jag vill självklart ha ut så mkt som möjligt, kanske ska vänta tills slutet på april ist?

• Snorky
    Peak skrev 2008-02-29 11:26:09 följande:
    men när det visas upp så mycket Lindexfynd i bildtråden så fattar jag inte vad vårt Lindex gör - de har ju aldrig rea på samma saker och det som folk köper för halva reapriset har de till ord. pris. Jag hittar aldrig ngt på rean på Lindex...
    fast de har ju haft halva reapriset här också... jag shoppade hur mkt som helst till min systerdotter som kommer i maj. Dock är det alltid mycket sämre till pojkar i större storlekar. Till tjejer finns det alltid massor på rea, men det är säkert för att man har pojke själv! Sen det som reas brukar jag vara ganska trött på då jag köper det mesta när det är nytt för nästan samma priser då det är kuponger jämt o ständigt! Så oftast fyndar jag inte så jättemkt på Lindex då jag tycker det är billigt från början. Men Guppi, Åhlens, pop, kappahl osv tycker jag att man kan fynda mkt på när de har stora reor!  Men det krävs som sagt att man är där rätt tidigt när rean början för det blir ju urplockat väldigt fort!
  • Snorky
    Pion skrev 2008-02-29 13:02:04 följande:
    liten fråga:Jag har 2 st lurviga bruna overaller (årets modell med lejon, giraffer m.m.) i stl 50 och de är bara använda några gånger innan de blev för små för mina tvillingpojkar. Finns det andrahandsvärde i sådana? Alltså blocket el liknande? Har aldrig sålt kläder innan?
    Jag tycker oftast det finns marknad för allt bara man lägger ut de vid rätt tidpunkt (tex. rätt säsong, vid löning o att de går ut kvällstid). Sen är iofs alltid små storlekar svårt att få bra betalt för. Men man kan alltid prova och sätta ut de med ett utrop man tycker är acceptabelt att släppa de för. 
  • Snorky
    Kaordisk Mamma skrev 2008-02-29 13:08:34 följande:
    Snorky: det finns ju alltid folk (som jag) som letar sommarkläder redan nu eftersom man ska åka utomlands under våren!
    jo, det går ju alltid att sälja oftast, men jag vill ju att folk ska slåss om mina saker såklart så jag får bra betalt! Jag köper ju också redan sommarkläder fast vi inte ens ska utomlands... utan för att det är NU man kan fynda innan alla andra kommit på att det är sommar snart!
  • Snorky
    solida: hehe... du har blandat ihop oss! Jag sa att jag enbart märker ytterkläder och INGET annat, förutom extrakläderna som ligger på hyllan är märkta. Sen var det någon annan som märkte allt UTOM ytterkläderna för att hon skulle sälja de vidare.
    Jag tänker lite som dig att kläder man tar av sig och är dyrare är sånt som är en fördel att de är märkta. Om sonens strumpor råkar försvinna bryr jag mig inte i... tröjan o byxorna tar han ju ändå inte av sig... bara om han råkat kissa på sig o då stoppar de de i en påse direkt o hänger på hans krok. Men ytterkläderna... overall, jacka, överdragsbyxor, vantar, mössor, regnkläder, skor, stövlar är märkt för det känns som det kan hamna lite varstans och om han tappar bort det kan han ju inte gå ut. Skulle han mot alla odds tappa bort tröjan så har han extra i sin låda. På sonens dagis är det nästan bara vi som har pop-kläder! Så det är nog lite olika från förskola till förskola.
  • Snorky
    Kaordisk Mamma skrev 2008-02-29 20:32:05 följande:
    åh, trodde jag frågat här! hihi. sorry. Tack för svaret! hmm... ska på semester i maj och tänkte fynda sandaler på tradera nu. Svårt.
    MÄT fötterna! Det är superviktigt! Dessutom måste man mäta i princip alla skor man köper för samma storlek kan variera jättemkt beroende på märke. Vinterskor ska vara 1,5-2 cm för stora vid inköp och andra skor 1-1,5 cm för stora vid inköp. När skon bara är 0,5 cm större än foten är skon FÖR LITEN! Jättemånga går i för små skor, så det är viktigt att kolla upp. Jag har köpt hem en mätsticka, vilket är toppen, då kan man kontrollera då och då så att skorna är bra.
  • Snorky
    charmmiss skrev 2008-02-29 23:00:31 följande:
    var har du köpt mätstickan? försökte markera dotterns fot från häl till tå, men hon vill ju inte stå still, fick gå till wedins och mäta.Kom nu på annan bra shopping i Örebro, skor förstås, sist jag var där hade de 70 procent på alla skor i coop (lillån) köpte två par kavat skor till lillan, och två par bobux liknande tofflor.
    Wedins har jag köpt mätstickan på, rätt dyr... men guld värd då man slipper ränna runt för att mäta skor!  Det är sån man stoppar i skon o mäter. Barnens fötter brukar jag ofta rita av på papper och ta ett måttband då jag tycker det är svårt att mäta foten på stickan (vilket ska gå, men envisa barn o mätstickor går inte så bra ihop )
    Skor öht i Örebro är suveränt att fynda! Vi har ju kavatfabriken i Kumla och Pax tillverkas ju också här o de har STOR utförsäljning 2 ggr per år då de säljer ut löjligt billigt... typ 50:-/par!! 
    Jag brukar ofta fynda skor på halva reapriset... både coop, wedins, åhlens brukar ha bra märken på halva reapriset! Jag älskar coop´s bobux-kopior... har också fyndat såna asbilligt!!
  • Snorky
    charmmiss skrev 2008-02-29 23:24:41 följande:
    Kavatfabriken visste jag att den låg där, syrran bor i Kumla men att de har utförsäljning hade jag ingen aning om, annonserar de i tidningen då eller hur vet man? Är ju trots allt i Ö-o varannan månad så då måste man ju nån gång göra ett besök Bobux kopiorna köpte jag för 30 kr/par, billigare än strumpor ju
    Kavat har fabriksförsäljning Öppet vardagar 14-18 tror jag det är... dock stängt under semesterveckorna på sommaren. Jag tycker inte det är superbilligt där, men de har jättestort utbud, typ alla modeller o färger etc Ca 30% billigare mot ord. pris i butik. Sen har de andrahandssortering... typ texten uppåner el. något annat skönhetsfel, och då kan man fynda rejält. Men då måste man ju ha lite tur också! Lättare dock att hitta flickskor än pojkskor på andrahandsorteringen tycker jag. Jag brukar åka dit när jag inte lyckats fynda nåt o barnen behöver skor, då blir det iaf lite billigare än att köpa kavat i butik!
    Pax har bara utförsäljning 2 ggr per år och då i Bista industriområde... det annonseras inte utan är lite "hemligt"... men alla snackar ju så det är alltid tokmkt folk där ändå!
    Jo, bobux-kopiorna köpte jag ett par när det var halva priset och sen ett par på 75%... så de var ju tokbilliga! Riktigt skinn ändå! 
  • Snorky
    Peak: ja, det var när coop stängde i Marieberg så det var ett tag sen ja! Köpte först ett par på 50% o sen sänkte de ännu mer o då blev det ett par på 75% också fast större! Men coop-lillån har nyss haft 70% på alla skor och då även bobux-kopiorna. Men jag har ingen aning hur det ser ut nu, antingen är rabatten över eller så är det säkert helt renrakat!
    Hoppas du hittar fina skor på kavat i kumla, har du varit där förr? jag tycker deras sortiment är jättebra!! Alltid bra när man kan spara några kronor, även om deras skor går att fynda ännu billigare ibland. Coop Marieberg sålde ju ut alla vinterkängor på halva reapriset så det blev 125:- per par!!! Hade massor med kompisar som köpte och hamstrar tills nästa vinter.   Mina barn har redan till nästa vinter som de växer som jag planerat!
  • Snorky
    Peak: De är ju inte speciellt dyra på ord. pris heller tycker jag. 99:- tycker jag är helt okej pris!! Jag antar att pax-utförsäljningen är ungefär vid samma tillfällen, men jag vet inte riktigt. En gång på våren och en på hösten har det varit förut. Men nu var det nån som sa att de skulle ändra till bara en gång per år. Jag vet inte! Det är just därför att det kommer så otroligt mkt folk som de inte går ut med det officiellt. Utan det sprids rätt snabbt bara munvägen! Vi var också där lite sent i höstas och egentligen skulle vi inte ha nåt, så jag var mest dit o kikade, men hittade inget intressant då. Men BILLIGT var det verkligen!!!
  • Snorky
    charmiss: Fast Lillån är ju såååå sunkigt!! Jag har börjat vänja mig för mkt vid Marieberg nu så jag inte alls vill åka till Lillån längre, fast att vi bor mkt närmare Lillån!
Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex. Del 2