För alla oss som gillar Lindex. Del 2
2007 Mamma skrev 2008-02-09 22:33:25 följande:

2007 Mamma skrev 2008-02-09 22:33:25 följande:
Lindex i Ringen (Skanstull) har molnbodys i alla färger. De hade byxor med mudd med coola retroblommor på också som jag gillade skarpt.
Blev dock H&M-shopping idag, hör och häpna!
www.familjeliv.se/hem/solida/gallery/phpsr73u9.jpg
Skaljacka 298 kr, Mössa i velour (jättefin!) 49:50 kr, vantar 3-pack för 39:50.
Hmmm vet inte om jag svär i kyrkan nu men när jag såg molnbodysarna idag irl så tyckte jag att de kändes lite som pyjamasar... Sådär tunna och lite sladdriga som pyjamasar brukar vara. Och lite urvattnade färger. Inte samma tygkvalité som det är i lindex bodys i vanliga fall. Vad tycker ni?
Och så glömde jag länken... :
www.familjeliv.se/hem/solida/gallery/phpsr73u9.jpg
Tröjan (randig) med giraff på var ju jättefin! Den kanske ni redan har diskuterat, har inte orkat läsa igenom alla sidorna sen jag kollade sist...
Men den ska definitivt inköpas. Behöver fler långärmade t-shirts.
Skinnjackan, fin men hej tycker inte ni att era barn ska kunna leka i sina kläder?? Gillar inte när barnkläder ser ut som vuxenkläder fast mindre. Glipor lär det bli både här och där. När det gäller ytterkläder till sonen är jag väldigt petig med att de ska vara praktiska framför allt. Sen är det ju trevligt om de är fina också...
Jag har beställt de ljusblå men jag har inte fått hem dem än. Det ska bli spännande nu när man hört så mycket positivt! Jag tycker att de som är mörkare jeansblå var väldigt fina också, men kände för ett par ljusa till våren och sommaren. Men jag kanske köper de mörkare också...
Köpte den fina tröjan (randig) med lejon på till Milo, den var ju jättefin. Och sen en tjocktröja också till honom. Hoppas jag får paketet snart!
Jag vet inte hur jag ska göra med jeansen (till mig). Köpte ju ett par ljusblå, de där mjuka stretch som kostar 199, men de sitter verkligen inte bra på mig! Jag fick dra på dem med våld och de sitter som ett korvskinn. Fast det är stl 40, som jag har i alla byxor. De var dock väldigt snygga. Blir så besviken när jag hört här i tråden att de verkar passa alla andra... Funderar på om de kommer att töja ut sig efter jag har använt dem i några timmar, ska jag "gå in" dem eller ska jag byta och ta stl 42?
Väldigt tacksam om någon har ett råd!!
Fast jag håller absolut inte med om att de som är i jeanstyg är stora i storleken... Iallafall inte de ljusa. Jag har som sagt köpt stl 40, vilket jag köper i alla byxor, och de går knappt att knäppa. Magen väller över kan man säga.
Tycker dessutom att de är normala i midjan, inte höga. Men allt är ju relativit...
Det var ju en diskussion härinne för nån dag sen angående att märka kläder eller inte. Någon sa att de inte märkte alls, och får ta smällen om något kommer bort på förskolan... Särskilt märktes inte ytterkläder för de kunde man sen sälja vidare...
Vill nu berätta om hur det var för mig på jobbet idag (är förskolepedagog). Jag skulle klä på två barn som är 1,5 år. De har båda blå pop-overaller med dubbla dragkedjor. För sent upptäckte jag detta, när jag redan lagt ner deras overaller på golvet, och märker då att INGEN AV DEM HAR NAMNMÄRKT OVERALLEN. En är stl 86, och en 92. Barnen är exakt lika stora. Vad sjutton gör man då????? Man vill ju inte sätta på barnet fel overall. Hade jag haft fler barn att klä på kunde det gott och väl varit fyra eller fem likadana overaller som låg på golvet. Just polarn och pyret är ju väldigt vanligt, och jag förstår att det är bra att kunna sälja vidare. Men inte så kul om ens overall följer med fel barn hem, och aldrig kommer tillbaka. Och man får köpa ny dyr overall.
Jag fick ägna en hel del tid till att försöka luska ut vilken overall som hörde till vilket barn, på olika sätt, och den tiden kunde definitivt ha använts bättre!!! Jag hade tex kunnat hjälpt fler barn med kläderna.
Snälla, märk era kläder, det är inte bara för er egen skull.