• Anonym

var kan jag låna pengar?

jag får ca 7200 i lön efter skatt. många banker säger att mna måste tjäna mer för att man ska kunna låna. Just nu är jag mammaledig och får ännu mindre. Finns det någon som inte är så petig när det gäller hur mycket man tjänar? Bankerna räknar väl ut hur mycket jag tjänar så jag kan betala tillbaka.

Finns det något?

• Svar på tråden var kan jag låna pengar?
  • Anonym

ica banken, precis lånat 35 000 månadskostnad 500 kr, lånet upplagt på 5 år

• Anonym
    Anonym skrev 2007-12-04 10:49:41 följande:
    åhh vad bra. går det snbbt?
  • Anonym

Ja om du söker på snabblån på google så kommer det upp många exempel.På Citibank kan man låna ganska enkelt osv.

Tänk på att du inte gör något förhastat pulslån som du får ångra sedan bara.Det finns många som hamnar i lyxfällan och tar lån som de inte kan betala tillbaka.

• Anonym (frågvis)

hur är det med ränta o så? är inte dom skyhöga?

• Anonym
    Anonym skrev 2007-12-04 10:54:54 följande:
    åhh vad bra. går det snbbt?

man får besked med en gång om lånet går igenom

sen tog det 1-2 veckor innan papprena kom som man skulle fylla i

kom med rekomenderad post tror det tog e vecka för oss skrev på papprena skickade in på måndagen pengarna hade vi på fredagen.. skrev att jag ville ha pengarna påmitt konto då gick det fortare

• Anonym

Jo det är ofta skyhög ränta på snabblån, och det är en riktig skuldfälla. Dessa lån är inget att rekommendera!

• Anonym (tänk)

Tänk på räntan för guds skull! Det är inte värt att låna pengar med hög ränta som du sen får slita som få för att få bort!!! Så tänk en gång extra, det är mitt tips!

• Anonym

räntan på ica banken var lägre än hos dom flesta snabblånen ge moneybank är ju hutlösa på att ta ränta
    men vi tyckte icas var bra en amotering på 500 kr också

• Maria40

Börja med att prata med den banken där du är kund idag.

• Anonym (Plus&Minus)
    Anonym skrev 2007-12-04 10:49:41 följande:
    Nu förstår jag inte. Du har lagt upp ett lån på 60 månader där du betalar 500 kr/mån (i ränta + amortering antar jag). Det måste vara världens bästa lån eftersom du bara betalar totalt 30000 kr för att låna 35000 kr! Om de 500 kr/mån enbart är ränta så kommer du nästan att lägga ut dubbelt så mycket som du lånade. För att låna 35000 kr betalar du i så fall totalt 65000 kr. Det är inte någon bra affär!
  • december bebis

Är du medlem i nått fack? Kan du inte söka ett lo lån ? De brukar väl ha bra ränta... Vill man låna snabba pengar blir det oftast en kostsam historia...

• thesecret

Anonym (Plus&Minus) skrev 2007-12-04 12:31:44 följande:

Nu förstår jag inte. Du har lagt upp ett lån på 60 månader där du betalar 500 kr/mån (i ränta + amortering antar jag). Det måste vara världens bästa lån eftersom du bara betalar totalt 30000 kr för att låna 35000 kr! Om de 500 kr/mån enbart är ränta så kommer du nästan att lägga ut dubbelt så mycket som du lånade. För att låna 35000 kr betalar du i så fall totalt 65000 kr. Det är inte någon bra affär!
    35000 delat på 60månader=583kr
  • Anonym
    Anonym (Plus&Minus) skrev 2007-12-04 12:31:44 följande:

det är en månadskostnad på runt 500 kr i 5 år, med räntor...

• Anonym

varför vill man låna när man har så dålig ekonomi? Man måste ju kunna betala tillbaka utan att det blir strul och går till fogden...

Det finns ju faktiskt orsaker till att bankerna har så "höga" krav som dom har..

• appapp2
    Anonym skrev 2007-12-04 15:34:07 följande:
    det är en månadskostnad på runt 500 kr i 5 år, med räntor...
    Alltså runt 500:- i månaden i ränta, och 500:- i månaden i amorteringar?
    500:-/mån i ränta motsvarar runt 20% i årsränta....
  • Anonym

min man la kanske lånet på 10 år
    räntan är runt 7%

• Anonym

Inget bra tips tycker jag. Räntan är så hög på dessa snabblån, va försiktig och tänk dig noga för innan du hamnar i skuldfällan.

Svar på tråden var kan jag låna pengar?