• stiletto

väntetid hos Mimer i Västerås

Vi står i kö hos mimer i västerås för en lägenhet. Finns det någon annan här som har stått i kö? hur länge fick ni vänta innan ni fick en lägenhet?

Själva har vi stått ca 1 år och har på allvar börjat anmäla oss på lägenheter i ca 4 månader. Vi fick titta på en lägenhet för två månader sedan som vi tackade nej till men sedan har vi inte ens fått visning på ca 25 intresseanmälda lägenheter efter det.

Förra våren när jag separerade från min dåvarande sambo fick jag titta på 3 lägenheter inom 2 veckor och fick en av dem. Rätt stor skillnad med andra ord.

• Svar på tråden väntetid hos Mimer i Västerås
  • bubblan1982

Mimer suger- fick stå jättelänge (1 år) och när vi väl va framme och skulle kolla på lägenheten så va de 3 andra som va före i tur i allafall.
    Tycker de är lite onödigt att springa på visningar om man andå inte har tur att vara 1:a, . Bodde på cedergatan och tvättmaskinen gick sönder när jag ringde skulle dom komma nästa dag..dröjde 2 veckor innan jag fick en ny.De fanns inga tvättstugor heller. Hade en 3:a på 7300 kr...Inte värt.har ingen servicekänsla alls.Sätter mig aldrig på mimer igen

stiletto skrev 2007-12-04 16:05:37 följande:
    någon med mimererfarenhet???
  • TRUEHannapanna

Vi har stått i kö över ett år och varit aktiva letande.. Vet inte hur vi ska göra.. men vi tänkte faktiskt försöka gå och snacka med dom.. fast ja.. vi hittar hellre nått annat nån annan stans.. men allt är svårt!

Tredje gången gilt??! Gravid i v 14 !
  • Euphoric

Nyseparerade får förtur. Därför de gick så fort då.

Har dock inte stått i kö själv, så jag vet inte sorry

• Euphoric

Prova andra ställen med. Vi ringde akelius om johanneshöjden och fick lägenhet direkt. Dom är omgjorda till bostadsrätter nu dock men dom har flera lägenheter.

• stiletto

det blir ju så irriterande när man väl har fått en visning och sen så dör det ut. Jag fick känslan av när vi väl fick en visning för två månader sedan att vi skulle få mer visningar kontinuerligt, att vi hade blivit "prioriterade" att få lägenhet men nu händer det ju ingenting!

• stiletto
    Euphoric skrev 2007-12-04 16:12:30 följande:
    Nyseparerade får förtur. Därför de gick så fort då.Har dock inte stått i kö själv, så jag vet inte sorry
    De hade ingen aning om att jag separerade så just i mitt fall hade jag nog riktig tur just då.
  • bubblan1982

men vart vill du bo då? finns MASSOR med privatägda lägenheter=)

stiletto skrev 2007-12-04 16:17:06 följande:
    ska pröva akelius, tack för tipset!
  • TRUEHannapanna
    Euphoric skrev 2007-12-04 16:13:58 följande:
    Prova andra ställen med. Vi ringde akelius om johanneshöjden och fick lägenhet direkt. Dom är omgjorda till bostadsrätter nu dock men dom har flera lägenheter.
    Ska också prova Akelius.. Tack för tips!
    Tredje gången gilt??! Gravid i v 14 !
  • stiletto
    bubblan1982 skrev 2007-12-04 16:17:52 följande:
    men vart vill du bo då? finns MASSOR med privatägda lägenheter=)
    vi är inte så pjoskiga, bara det är rätt fräscht och en trea eller fyra . Men helst inte pettersberg och råby.

Har du några tips på privatägda?
  • bubblan1982

Kolla i gula sidorna. där står alla små ägare som inte gör reklam för sig. ludvigsson hade mysiga lägenheter på klockartorpet.fanns både nya o gamla lägenheter där.vi bodde i en ny och stormtrivdes verkligen.hedlunds golv hyr ut lägenheter=)

stiletto skrev 2007-12-04 16:20:30 följande:
    vi är inte så pjoskiga, bara det är rätt fräscht och en trea eller fyra . Men helst inte pettersberg och råby.Har du några tips på privatägda?
  • monica75

har bott hos mimer tidigare och skulle aldrig göra det nu, speciellt inte med deras renoveringssystem dom har.

nej nu har vi hyrt av akelius i några år och tidigare var det arostornet som ägde dom här lägenheterna.
    Man får nya tapeter när behovet finns som det ofta gör när man flyttar in tex.

Svar på tråden väntetid hos Mimer i Västerås