Har köttfärs hemma, vad kan jag göra som går ganska fort?
Inte köttfärssås för jag har varken makaroner eller spaghetti hemma Slut! vill ha nåt enkelt tips på vad jag kan göra. -Hade tänkt göra köttbullar men det tar för lång tid?
Inte köttfärssås för jag har varken makaroner eller spaghetti hemma Slut! vill ha nåt enkelt tips på vad jag kan göra. -Hade tänkt göra köttbullar men det tar för lång tid?
Blanda i lök, salt, peppar, en gnutta socker om du vill, gärna kokt potatis eller potatismjöl. Lägg färsen i en smord form och täck med bacon/ och eller tomater och ost.
Har du ris är det gott till köttfärssås.
Gör köttfärssås, blanda med kidneybönor och gör snabbvariant på chili con carne. Gott med ris till.
stek upp köttfärs, lök. ha i rivna morötter och sweet chili blanda med kokt ris.
Supergod risotto!
Tacoköttförsröra med pommes är supergott!
Bryn köttfärs häll i tacokrydda och en burk krossade tomater och ev majs. Servera med en god sallad och pommes!
500g köttfärs, 2dl creme fraiche o 1 påse löksoppa. Blanda ihop allt, forma det till en limpa o in i ugnen 45 min i 200 grader. Går jättefort att göra, men tillagningen e ju tyvärr inte lika snabb. Men kanske ett tips till en annan dag?
Hade tänkt föreslå järpar med fetaost i men det rä ju som köttbullar... fast sååå lång tid tar det inte.
Du får receptet i alla fall!
Gör som köttbullesmet (köttfärs, ägg, ströbröd, kryddor osv. Persilja är gott i också)
Skär fetaost (eller vanlig ost?) i stänger ca 1 cm och 3-4 cm långa
Lägg osten i mitten av en bit köttfärs och täck allt.
Bryn järparna
Häll på en fp krossade/passerade tomater.
Krydda med basilika, torkad el färsk
Häll på ca 1 dl mellangrädde
Krydda om du vill ha mer smak.
Koka ihop och servera med ris.
Jättelätt och jag brukar göra så jag kan frysa in. Hela familjen mumsar glatt i sig!
Wok med köttfärs är faktiskt riktigt gott! Fräs färsen med salt o peppar, fräs wokgrönsaker, krydda med t ex sweet chili eller curry. Servera med nudlar eller ris!
Stek ca:500g köttfärs, lök. Salta och peppra. Ha i ris, vatten till den mängd ris du haft i och en eller två köttbuljongtärningar samt två msk curry. Koka tills riset är klart och njut en kanongod risotto. Sköter sig själv nästan och blir jättegott.
sahlenius; Åh, det där lät ju supergott! Måste testa!
Köttfärsbiffar!
Bara blanda lite kryddor och riven lök och ett ägg i och steka.
Lite stekt lök till är gott!
Antingen ris,potatismos eller nåt annat till....
Gulaschsoppa
500g köttfärs
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
1 tetra passerade tomater
2 tsk paprikapulver
1 tsk kummin
cayennepeppar efter smak
2 köttbuljongtärningar
späd med vatten till lagom koncistens
fräs ihop och låt koka 10 min, servera med creme fraiche och ett gott bröd.