• ICanDoIt

Är det nått fel på min våg?

Den visar jätte konstigt..

När jag vaknade vägde jag 112,0 kg... sen somnade jag om.. gick upp och kissa.. vägde då 112,2...

Plus att jag har cyklat, promenerat och tränat en hel vecka och ätit sunt så har jag gått UPP i vikt.. Jag vägde 111 kg för en vecka sen.

I bland om jag ställer mig på vågen kan jag väga mycket mindre.. vägde 110,6 kg i torsdags.. sen vägde jag mig med katten i famnen.. då vägde jag mer.. sen vägde jag mig utan henne i famnen... då vägde jag 112 kg...

Hur kan det blir så?

Är det vågen som är konstig?

Eller pendlar jag i vikt så?

Det är en Philips digital våg.

• Svar på tråden Är det nått fel på min våg?
  • latina20

man kan väga olika mycket, beroende vilken tid på dygnet man väger sig...

• Tintomara

Glöm inte att när du tränar mycket ökar din muskelmassa och muskler väger mer än fett! Så stirra inte dig blind på vikten utan förmodligen har formen blivit bättre även om du väger mer!

• Konvaljen

Vågar kan väga olika men om du bara tränar och inte äter mindre fett så kommer du att väga mer eftersom muskler väger mer än fett.
    Håller med föregående att inte stirra dig blind på vågen utan gå på hur du mår, hur kläder sitter osv.

Jag har rationaliserat bort en våg här hemma, vägrar att väga mig utan känner istället efter hur jag mår.

Förstår inte poängen med att väga sig

• JagoTösen

Väg dig inte varje dag utan håll dig till en gång i veckan och då på samma tidpunkt på dygnet som förra gången.

• Jennaz

En digitalvåg är känslig för hur man står, dvs hur belastningen är fördelad. Det är i princip missvisande att gå på hekton. Prova att göra markeringar på vågen där fötterna ska vara så blir det lite bättre iaf...

• Norrlandsmorsan

Du har svalt luft.....Skratt

Nej då vågen kan visst visa fel.

Så där brukar min våg göra och vet du vad det konstiga
    med min är att jag alltid väger för mycket..

Har för mig att jag bara skall väga "normal" ,,,Skratt

Kanske dags o kosta på dig en ny våg ...

Svar på tråden Är det nått fel på min våg?