Jag är så elak mot min son!
Kanske lite fel forum att posta detta i, men det är en form av relationsproblem, fast med min son på snart 3 år. Han är en ljuvlig mycket charmig unge som alla älskar. Jag också förståss. jag har alltid varit en "bra" mamma och aldrig stressat upp mig. Jag har tagit dagen som den kommer och prioriterat mitt barn. Sedan föddes lillasyster och då blev det helt plötsligt en till att älska, en till att ha tid med. Hon är ovanligt gnällig och tar mycket tid. Detta ständiga skrikandet från hennes sida har förvandlat lugna mig till en tickande bomb, och det går alldelles för ofta ut över sonen. Eftersom han är van med en mamma som gett mycket tid så pockar han mycket på uppmärksamhet och det gör mig galen när han tex inte vill städa rummet eller komma och äta frukost (bråttom till förskolan). Jag som alltid varit så tålmodig förut säger nu: "då tar jag bort dina saker" (inte maten men leksakerna) och jag gör det. Jag tycker det är ok men det är sättet jag gör det på, i ilska där jag själv anser att jag går för långt. Jag sliter upop honom från golvet när han lägger sig och skriker att han inte tänker städa, eller tvingar upp munnen när han vägrar borsta tänderna.
Jag känner att jag är så trött, bara längtar efter att maken kommer hem och tar hand om den ene så man kan njuta av den andre, för tillsammans är de aldrig glada (svartsjuka antar jag). Ska påpeka att den lilla är ca 8 mån och det har inte blivit mycket bättre med tiden.
Jag vet att det är normalt att barn är så här men eftersom jag själv är så trött och stressead så slår det slint just då, det är inte ofta jag lyckas hindra mig.
Jag menar: jag vill ju vara en lugn harmonisk mamma och inte lära mitt barn att det är ok att slita i folk som inte gör som man säger eller att skrika till dem. Vet inte hur jag ska ta mig ur detta, men vet att jag måste det för jag mår dåligt av mitt beteende.