Klinik i danmark för äggdonation
Hej, har någon av er erfarenhet av klinik i Danmark?
Hej, har någon av er erfarenhet av klinik i Danmark?
Hej Piasan!
Här är jag som nu snart får behandling via äggdonation i Köpenhamn.Ivf i Ballerup heter denna en bit från Köpenhamn
Annikamarie: Vilken klinik går du på? Jag har läst att man får åka till en klinik i Spanien som de har samarbete med att utföra själva äggdonationen. Det de gör i Danmark är bara UL och hormonstimulering. Stämmer det? Får man ha med egen donator?
Goj:Ja det är fertilitets och ivf klinik i Ballerup, tror ej just den har samarbete med Spanien, det var rent tur jag hittade denna i internet och mailade de.Först sa de att det är svårt att hitta äggdonatorn, men nu har det bara gått 4 månader , nu börjar det.Om man får ha egen donator vet jag ej, det är bara att fråga om du ville veta mer.Först frågade jag en kliniken som hette Triangel i Köpenhamn där sa dom att det ej fanns äggdonator, bara att åka till Spanien.Då forsatte jag leta sist blev det Ballerup.Hormonstimulering kan man det i Ballerup.Hemsidan heter www.lundstrom.dk så jag hoppas det ger mer information.
Annikamarie: Vad roligt att det gått så fort! Alla säger ju att det är så himla långa köer i Danmark. Jag har just gjort ett misslyckat IVF i Riga och står i kö där för ÄD. Men jag skulle föredra Danmark. Vet du ungefär hur mycket behandlingen kostar?
Lycka till!
Men Primerose, helloj igen hihi! Vi haller ihop tjejen!! ;)
Jag bara tankte inflika, nar jag kollade upp IVF i Danmark pa ett pa olika kliniker sa hamnar man pa samma pris som i Sverige, men hur ar det for aggdonation, samma dar kanske, vet nagon??
Lundstrom har jag mailat med, jattetrevlig o kunnig!
Vet ni nagot om kliniken Aagaards i Danmark??
Hej Hjärtesjälen. We meet again!
Jag funderar på Danmark nu - om det inte är så långa väntetider, trots allt. Lundström-kliniken har 40% i successrate på ÄD vilket är något lägre än de flesta andra - men sedan vet man ju aldrig hur de räknar.
Det som var positivt var att de på IVF hade 25% "Baby Take Home Rate" för 40+ vilket är högt, tror jag. De är visst också mer positivt inställda till äldre IVF:are i Danmark. Jag har ju fått nej till privat IVF i Sverige nu pga jag just fyllt 43 år. Kanske blir det ett IVF till i Danmark i stället.
Jag står ju i kö till ÄD i Riga - men kostnadsmässigt är det ingen större skillnad - så jag gör det hellre i Danmark om det är möjligt.
Annikamarie: Tänkte kolla med dig om du vet vad det kostar med en äggdonation i danmark? Fick inte fram det på sidan du skickade.. Är det lätt att förstå dom där??
Hej, jag har varit i kontakt med Danmark och just Lunströms klinik och hade i November 1 års väntan. Hur kom du till så tidigt?
på deras hemsida kan ni läsa mer men en ÄD kostar runt 50000 sek.
Ægdonation/DER:
Anvendelse af donerede IVF-æg 30.000
Ægdonation udført, ingen befrugtning eller deling 8.000
Ægdonation planlagt, ingen donerede æg 800
konsultation, ægdonations-depositum 3.000
Hej igen, även om de har gjort 1000 ÄD hos Lundström sedan start gör de väldigt lite om året, bara 30-40 om året. Jag har rådfrågat RMC på UMAS om råd och de sa att vända mig till en klinik med mycket erfarenhet, dvs många ÄD i veckan så det är på rutin då är det ett säkrare resultat. Dit jag ska åka i BRNO, Tjeckien på Reprofit gör de nu nära 60 i månaden och fram till i November 2007 hade gjort 400 st. Detta är en anledning till att vi valde dem. Då var vänte tiden 6 månader ny är den 9 månader. Vi ska dit i Juli.