• stinaflina

Nestlé vs Semper? (Mild havrevälling fr. 6 m.)

Vi använder just nu Nestlés Milda Havrevälling från 6 månader, men upplever att den tjocknar massor när det bara är lite kvar... Precis som om "förtjockningen" inte rinner med den övriga vällingen...

Hmmm?

Hur upplever ni det?

Är det samma sak med Sempers havrevälling från 6 månader??

• Svar på tråden Nestlé vs Semper? (Mild havrevälling fr. 6 m.)
  • Ingelalala

Vet inte. Men jag ger majsvällingen och den är det inga problem med. Har MAM ultivent till det (läste din andra tråd) stl 2 och det är inga problem.

• brünnhilde

Inte för att uppröra på något sätt, men vill man verkligen handla nestléprodukter? De har ju ett väldigt omoraliskt rykte kring sig...

• Ida och Razmus Mamma

vi har nestles plus välling från 6 mån.

den är okey

• Ingelalala

Vad är det för speciellt med plus vällingen? Såg den i affären idag och vad är skillnaden mellan den,havre,majs vällingen?

• Gemini 77

Har alltid haft Sempers välling och inte upplevt att den tjocknar så, skulle bara vara om den stått en liten liten stund så pulvret liksom sjunker ner, men då är det ju bara att skaka innan matning. Tycker dessutom att Nestlés välling luktar mkt äckligare..

En mamma är egentligen bara en liten flicka som råkat bli stor !
  • brünnhilde

Nu är ju jag inte någon faktabok, och jag minns inte detaljerna, men det var något om att de sålde bröstmjölksersättning till tredje världen, och de uppmuntrade mödrar att använda detta istället för egen bröstmjölk. Problemet var det, att mödrarna fick bristande information om hur det skulle användas, så ersättningen späddes ut på tok för mycket (för att de skulle ha råd att mata sina barn, vilket resulterade i att barnen fick typ vatten med lite vitt pulver i istället för modersmjölk. Nestlé tog tydligen inte ansvaret för detta, och det blev skandal.

• Ingelalala

frågar igen?

Ingelalala skrev 2007-12-04 22:24:10 följande:
    Vad är det för speciellt med plus vällingen? Såg den i affären idag och vad är skillnaden mellan den,havre,majs vällingen?
  • Fjädersten

Jag har bara kört Sempers produkter och alla har fungerat jättebra. Sempers välling är jättebra. (Har iofs aldrig testat någon annan.)

• stinaflina

Plusvälling har jag hört är det samma som den Milda havrevällingen, men har bara sett det som färdigblandad (på tetra).

Vår tjej dricker iofs inte så fort, men det "tjocka" rinner ju ner i dinappen då ju (när flaskan är upp och ner)...och borde komma med när hon suger. Istället stannar den kvar...
    Saken hör till den att hon får i sig vällingen i lagom takt...allt utom det tjocka...

Ska kanske gå över till Nestlé?

Jag har alltid föredragit Semper och vår stora tjej har aldrig fått nåt annat.
    Men vårt nya tillskott blev trög i magen av ersättningen därför började vi med Nestlé och hon blev genast bättre.

Men nu är hon faktiskt lite trög av Nestlé vällingen så vi skulle kanske gå över till Semper igen?

Mamma mia... :P ;)

• stinaflina

Gå över till Semper menar jag... (skrev fel ovan)

Men kom att tänka på...behöver man göra övergången stegvis då också...med tanke på att det är olika fabrikat??

• stinaflina

thalia

Jag har också hört om det du nämner.
    Jag tycker absolut att man ska ta en aktiv ställning och göra ett medvetet val i de produkter man köper.

Men som förälder väljer jag det som passar bäst till mitt barn och i detta specifika fall väljer jag Nestlé pga att mitt barn blev trög i magen av Semper.

Däremot väljer jag bort Huggies (som inte har miljövänliga blöjor) till förmån för Libero. :)

Man kan inte rädda världen men om alla gör något kan resultatet bli desto större.

Nestlé har ju ett flertal andra produkter man kan välja bort... ;)

• stinaflina

Fast KitKat är attans gott.... *äter inte mer*

;)

• brünnhilde
    stinaflina skrev 2007-12-04 22:54:39 följande:
    thaliaJag har också hört om det du nämner.Jag tycker absolut att man ska ta en aktiv ställning och göra ett medvetet val i de produkter man köper.Men som förälder väljer jag det som passar bäst till mitt barn och i detta specifika fall väljer jag Nestlé pga att mitt barn blev trög i magen av Semper.Däremot väljer jag bort Huggies (som inte har miljövänliga blöjor) till förmån för Libero. :)Man kan inte rädda världen men om alla gör något kan resultatet bli desto större.Nestlé har ju ett flertal andra produkter man kan välja bort... ;)
    Jag dömer ingen, jag vill bara upplysa.
Svar på tråden Nestlé vs Semper? (Mild havrevälling fr. 6 m.)