• boxern78

Sprattlig och orolig bebis

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Min 4 veckors är missnöjd mest hela tiden. Han sover kortare perioder på dagen, och max2-3 h på natten. Om han inte skriker vilket vanligtvis sker på kvällen, så är han pipig och gnällig. Han kommer aldrig till ro, tycker jag. Skitjobbigt är det för hela förmiddagen går åt till att se till att han är nöjd, ned napp och vaggning i babysiten. JAg har haft 2-3 riktigt bra dygn sedan hans födsel.
    Har misstänkt att det är magencsom spökar, men droppar hjälper inte. Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Sprattlig och orolig bebis
  • Syrran79

Runt 4-5 veckor genomgår bebisarna ett utvecklingsstadie. Innan stadiet är "genomgått" blir barnet skrikigare och klängigare etc. Kanske är det stadiet som ditt barn går igenom nu?

• Goliz

Känner absolut igen mig och min grabb blev "bra" när han blev 3 månader.
    Det blev mycket bättre när vi slutade med minifom
    Kanske var det så att det rörde till det i magen istället för att hjälpa gaserna.
    Nu är han mest "bara" vild och kräver konstant stimulering.

• Kajak

TS
    Du måste tänka att han varit i din magen o hörde hela tiden dig i 9 månader (hjärtslag, mat som kommer m.m..) och nu helt plötslig annan ljud omkring då en del barn regagerar genom blir orolig.
    Dom vill vara nära sin föräldrar.
    Du får ha honom på dig hela tiden.

Köpa gärna bärsele eller sjal eller nåt som passar dig bäst.

Sover han nära dig? han vaknar kanske för det är varmt eller vill ha kontakt med dig.
    Du kan prova med att hålla hans hand hela natt, så han känner att du finns där.

Jaa, du får prova fram olika saker som kan passa honom bra.

Komihåg en sak.

Är du sur eller irriterad så känner han av dig så du måste vara normalt eller glad när du är med honom då är han lign.

• boxern78

Tyvärr så gillar han varken bärsjal eller babybjörn. Famnen gillar han inte heller. Känns fel att han ska vara så rastlös och orolig.Han trivs bättre i babysiten, än hos mig vilket känns skittungt. Börjar inbilla mig alla möjliga åkommor som autism.

• mammasus

Min dotter som är nästan fyra månader har gått igenom flera sådana perioder, då hon bara gnäller och vill vara med mig, mig, mig hela tiden. Det går över! Håll ut! Men det är jobbigt, framförallt som är ganska så sliten av sömnbrist osv.

Lösningen för oss har varit babybjörnen. Där har hon suttit och varit hur nöjd som helst och har varit med när jag har lagat mat och städat eller bara gått omkring. Äsch, nu läste jag att din kille inte gillar babybjörnen...

• mammasus

Vad tycker den lille om vagnen. För en del är det ju hemskt lugnade att bli gungad i vagnen osv. Min lilla sover som allra bäst i sin vagn (enda platsen hon sover en längre stund på dagen är om man är ute och går med henne i den...).

Svar på tråden Sprattlig och orolig bebis