• Anonym (sex?)

EHEC och försöka bli gravid

Min dotter har fått positivt på EHEC.

Min sambo har också lämnat prov men dom glömde kolla om han hade EHEC konstigt nog. Så nu får han ta om sitt prov, svaret kommer imorgon eller på fredag.

Men iallafall nu ska jag med snart få mitt svar om jag har det, och till grejen hör att vi försöker få barn.

Är de helt olämpligt att ens försöka bli gravida nu när vi kanske ha detta? vi vågar knappt ha sex, men har inte blivit av att jag ringt någon läkare o frågat, tänkt fråga när vi vet svaret. Men kan inte hålla mig, tänkte fråga om de är någon har som kanske vet.

Alltså om jag blir gravid nu och de visar sig att jag har EHEC, är de stor chans eller en chans överhuvudtaget att barnet får fosterskador?

Tacksam för svar, om de finns någon där ute som kan hjälpa mig.

• Svar på tråden EHEC och försöka bli gravid
  • Anonym (sex?)

puffar

• NornaB

EHEC kan  ju en rätt allvarlig sjukdom. Min Systers sambo hade det för 4-5 år sedan.

Jag personligen hade nog vänta till ni är friskförklarade o försöka bli med barn. Ring o prata med en läkare! Hur allvarligt är hennes EHEC fall?  Jag jobbar själv med mjölkkor så ämnet EHEC kommer upp rätt så ofta.

*rasmus*isac*max*
  • maxansmamma

Hmm ruff case.
    Men du kan läsa mer om EHEC på taurus.
    Googla det annars men jag har inte hittat ngt om det påverkar fostret. Kolla med din läkare.
    EHEC smittar ju från människa till människa så chansen att du har den är nog stor.
    Kolla upp det med läkaren.

• Anonym (sex?)

Jag försökte nå mvc och tänkte fråga dom om dom visste nått men dom kunde inte svara, får ringa imorgon. Vi ska träffa läkaren ifall test resultatet skulle visa postivt.
    Dottern verkar ha fått den lindriga sorten, hon mår ju väldigt bra, hade bara diarre i en vecka, spydde 2 gånger och nu mår hon prima, men man är ju ändå så där små skraj att de finns kvar där och gör skada utan att vi vet. Men de verkar ju väldigt postivt att hon mår bra iallafall.

Får försöka ringa även en läkare imorgon så vi vet. Men jag tror också att vi bör hoppa över bebis tillverkning, men kan man försöka göra barn så vill vi ju gärna det. Men man kan erförsig inte lita på läkare heller alla gånger, kanske bör vi hoppa över sexet denna månaden.

Vi har fått väldigt dålig information, då vi hade en läkare som hade väldigt svårt för o prata svenska och de han sa förstod vi någorlunda men han förstod inte våra frågor, utan prata om annat och skratta typ.
    När han berätta om EHEC så sa han
    oj oj de är en elak bakterie hehehehe,
    jaha, elak bakterie som man skrattar åt, de var värst tänkte jag.
    Så jag fick typ fråga hur elak, då fick jag till svar
    den värsta,
    jaha tänkte jag då,
    men inte en enda informations blad ingenting verkligen fick vi. så man sitter här nollställd och läser skräckhistorier på nätet.

• Anonym

Men om ni har varit i kontakt med djur på sistonde så som kor och får så tycker jag att ni ska först ta kontakt med djurägaren och sedan smittskyddsverket för man skall göra kontroller årligen och bonden har kanske inte skött sina kontroller helt.
    Skulle han hamna i karantän så är inte det så kul, det gjorde vi men det var Newcastle sjukan på gässen.

• Anonym (sex?)

vi tittade på kossor på kanarieöarna har svårt för o tro att enbart av o titta på kossor att vi fått de därifrån, lr?

Antar att de är maten på kanarieöarna som gjort oss sjuka. Den var värdelös, smakade ingeting, så dom hantera väl den helt fel också. Värre mat får man leta efter.

Vi åt hamburgare en dag så de kan vart då vi blev smittade.
    Vi får se imorgon vad testet säger. hoppas på negativt.

• maxansmamma

Mycket troligt att sjukdomen kommit därifrån, kan ju få EHEC av grönsaker, juice, dåligt tillagat kött och även vatten.

Anonym (sex?) skrev 2007-12-06 11:02:57 följande:

vi tittade på kossor på kanarieöarna har svårt för o tro att enbart av o titta på kossor att vi fått de därifrån, lr?Antar att de är maten på kanarieöarna som gjort oss sjuka. Den var värdelös, smakade ingeting, så dom hantera väl den helt fel också. Värre mat får man leta efter.Vi åt hamburgare en dag så de kan vart då vi blev smittade.Vi får se imorgon vad testet säger. hoppas på negativt.
Svar på tråden EHEC och försöka bli gravid