• mrslind

är thailand så bra som alla säger??

Vill åka dit men är de så bra som alla säger??

skriv gärna lite om thailand för mig.

• Svar på tråden är thailand så bra som alla säger??
  • lillpillan

Jag tycker thailand är bäst. finns nåt för alla. sol och bad på paradis stränder lyxiga hotell billig ( och då menar jag tokbillig) shopping. Man kan gå på turer i vildmarken åka bambuflotte och rida elefant eller bara skämmabort sig i en bubbelpool..

Leo min gullefunis
  • millasmilla

Åh nu har du hittat en riktig thailandsälskare!!! Har bara varit där 2 gånger dock 9 veckor i taget så jag har sett i stort sätt hela landet.Som sagt det finns nåt för alla,och bäst av allt människorna som verkligen är sååå underbara.Dom har alltid ett leende på läpparna OCH dom lagar världens godaste mat:)
    Märks det att jag gillar thailand he he.....kram

• City

Jag har varit här 7 ggr innan jag flyttade hit! Bor i Phuket. Underbart!

• inoka

jag har varit i thailand ngr gånger(10 närmre bestämt) och jag älskar landet men efter mina reserfarenheter finns det såå mkt finare länder. Som Loombok..en ö utanför bali..helt underbart och Indien..där finns så mkt mer att se och upptäcka.. och även billig shopping :)

• mrslind

ja indien låter lockande men då kan man inte ta sista minuten för man måste ju ha visum dit.

• inoka

mrslind: om du ska stanna runt 3 månader och längre ja.

• mrslind

inte om du ska åka 2 veckor?

• miff

Ts. Det är inte alls så bra som alla säger, det är ännu bättre!
    Vi åker om knappt 3mån. och är där hela Mars. Jag längtar..

• hotten

det går mycket resor till thailand, alla känner några som varit där, å många har i stort sett aldrig varit någonstans/på många ställen längre bort förutom just thai, å då blir det ju så att man bara "älskar" thailand å åker dit igen..

Men reser man på andra ställen längre bort tex åt andra hållet tex västindien (naturligtvis är det stora skillnader på olika länder å öar även där) så ser man att thailand inte har nått speciellt alls.. som man inte kunde se å uppleva även på andra ställen i världen.. sååå jag hoppar gärna över thailand
    varför skulle jag åka dit när jag kan få allt å mycket mer till billigare pris på annat håll..

• Billabong

Visst är Thailand härligt på många sätt, men det finns ju så många andra underbara platser i världen också! Men faktum är att många (OBS: därmed inte sagt alla) som lovordar Thailand har ytterst begränsade erfarenheter av andra resmål att jämföra med. Thailand är lite mer exotiskt än Kanarieöarna men reser du charter så är det ändå samma koncept.
    Men kom ihåg att hur man upplever ett resmål beror mycket på ens förväntningar - och tidigare erfarenheter...

• miff

Med risk för att låta patetisk så tycker jag faktiskt att Thailand är mysigast.
    Och ja, jag har rest i flera världsdelar, jag (vi) reser inte charter när vi är borta länge. Vi är inte sådana som gillar att ligga o steka på stranden, brunfärg finns ju för övrigt mycket billigare på både flaska o lysrör. Vi vill utforska landet och få kontakt med andra människor.
    Vi flyger till Bangkok med barn o ryggsäckar och efter det åker vi dit vi har lust och upplever saker i ett land fyllt av hopp o elände..

• Trillan76

Hej hej, kom hem från Khao Lak i lördags. Vi längtar redan tillbaka men vill se något mer då. Vi var på ett lugnt ställe denna gången eftersom vi har 2 barn (4 år och 9 månader. Hade det inte varit för flygresan så kan jag nog säg att det är ett av de bästa resmålen vi varit på. Med små barn är det oxå ett bra resmål. Vi gjorde många utflykter och barnen var med på allt. Alla är så trevliga och sen är ju prisnivån sjukt billigt. Vi gjorde bara av med 10.000:- och då snålade vi inte på något. Det är billigare i Khao Lak än så länge så det kan ju har gjort att vi sparade mycket på att bo där. Middag på kvällen för hela familjen gick på ca 100:- och då beställde vi alltd flera rätter och massa dricka.
    KOmmer helt klart att åka tillbaka igen!!

• buffybus

JAAAA....tummen upp för thailand... har aldrig i hela mitt liv varit mer nöjd på en resa som vi var i thailand..phuket... karon beach.

alla är sååå vänliga...skit god mat överallt och man kan hitta allt från riktig thailändskt till pizza och spagetti....

billigaste thai lunch var 10kr för själva middagen... as billigt... och i klädes väg billigaste tröjan kosta 20kr...

älskar man paradis strand och värme och rejäl shopping så e det thailand som gäller...

var på rhodos på bröllopsresa...har aldrig saknat thailand så mkt som vi gjorde när vi va där... ville testa annat ju och det va den enda sista minuten kvar typ... torr äcklig värme och steniga stränder blääää och bara supermarket överallt...ingen shopping alls o dyrare än sverige... usch nej tummen långt ner för rhodos...

i thailand kan man få det mesta.... rida elefanter i tropiska skogar.... klappa tigrar...åka på äventyr ut till öar... eller bara ligga på den underbara vita stranden o sola och bada i det underbara vattnet............ LOVE THAILAND

BF 11 feb =)
  • buffybus

kan tillägga att jag upplevde flygresan till rhodos på 4tim VÄRRE än flyget till thailand på ca 12-13 tim.... vi åkte 6tim...sen mellanlanda i abu dabi och sen 6tim till... och 4 filmer under tiden... hyffsad mat...större plats...

BF 11 feb =)
  • panter66

thailand e fantastiskt speciellt om du åker runt på öarna och undviker phuket :) (ett par dar på phuket  max om du e nyfiken)

• Elli47

Jag räknar mig som ganska berest, har varit i Mexico, Sri Lanka, Maldiverna för att nämna några ställen. Till Thailand har jag varit fem gånger totalt, första gången 1992. Anledningen till att vi valt Thailand att åka till två gånger med barnen är: det är garanterat varmt och soligt och varmt badvatten, det är trevligt folk, det är god mat, det är BILLIGT, det är enkelt att ta sig dit och resa omkring, dessutom har vi nu även bekanta där! Visst, jag skulle gärna åka till t ex Mexico igen, det är underbart där, men resan kostar mycket mer.

• emmalemma

Vi har varit i Thailand 2 gånger med vår dotter. Första gången var hon 2 år och andra gången 4. Reste reguljärt och med ryggsäckar.. Reste runt på olika ställen. Landet är väldigt lätt att åka runt i på egen hand, billigt och trevligt folk! De verkligen ÄLSKAR barn, så om man bara vågar slappna av lite så kan barnen bli bra underhållna på restauranger..

Sist gång vi var iväg så blev vi "fast" på Phi Phi i fem dagar (lite längre än planerat) då vår dotter fick feber:( Men sen fick vi med oss många ställen på väg upp till Kho Tao, ett underbart dykställe, känn lite "hippie" med hängmattor och avslappnad stil.

Rekommenderar att man ska ta sig bort från de större ställena, som Phuket, Hua Hin och Bangkok, det kan bli för mycket, räcker oftast med ett par nätter och då mest för att handla.

Var inom Kao Lak (min sambo var där januari året efter tsunamin och kollade, hade hänt otroligt mkt enligt honom...) men det är mest ett ställe för de som mest vill ligga på stranden och äta på hotellet. Självklart finns det saker att göra där med, men det är charter delux!

Stränderna är underbara nästan överallt, ett paradis!

Svar på tråden är thailand så bra som alla säger??