Fler med tonårsbarn och skilda föräldrar??
Hej!
Jag har en tonårstjej, 13 år, som för närvarande bor hos sin pappa. Hon har bott där i 2 år. Vi blev så glada för hon ville flytta hem till oss igen. Jag har en ny sambo sedan 5 år tillbaka, en kanonkille, verkligen rättvis! Han beter sig som han vore pappa till mina barn (har även 2 pojkar).
Nu till mitt stora problem. För en vecka sedan satt dottern i soffan med sin bror och tjafsade, jag sade till X antal gånger men inget hände. Då "rappar" min sambo i,- nu får det vara nog!
Det som sedan hände var att hon ringde sin pappa, han kom som ett skållat troll och hämtade henne. Efter många diskussioner, ja, hon skrek mest, kom det fram att min sambo skulle minsann inte skälla på henne! Att tillägga är att vi gör allt för henne, min sambo gör SÅ mycket, köper snowboard till henne, skjutsar, ja, han är hur snäll OCH också väldigt rättvis åt båda håll.
Nu har vi bestämt att flytten som skulle ske i påsk, läggs på is. Vi tycker hon varit så fruktansvärt orättvis, och dum mot oss.
Hur skulle ni göra, har ni råd att ge? Att tillägga är att jag har aldrig fått någon respons från hennes far, han bara jamsar med, han är fruktansvärt konflikträdd.