• sötrumpan

att sy egen åkpåse !?

någon som sytt egen åkpåse !?
    vad har du använt dig av för tyg / material !?

har du bild & mänster vore det hela ännu bättre...

//tackar på förhand !!

• Svar på tråden att sy egen åkpåse !?
  • lilla nyllet

Jag har sytt en egen åkpåse efter inspiration av nån här på fl. Det varrätt länge sen jag såg modellen, men ev. fanns den i denna tråd eller dess föregångare:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m26208471.html

Jag använde gosigt teddy-tyg till insidan och ett lite kraftigare bomullstyg som yttertyg. Min är av vik-modell, dvs en del viks upp över barnet och sen viker man över 2 "flikar", en från vänster ohc en från höger och sen är det knytband på framsidan. Jag lämnade oxå ett hål i ena sidan för istoppstäcke för kalla dagar. Min bebbe har ännu inte kommit, så jag har ingen bra uppfattning om hur varm påsen behöver vara, men såklart beror det oxå på hur vintern blir.

• sötrumpan

ingen annan !? kanske uttjatade på frågan om att sy själva,
    men jag har letat efter äldre trådar och hittar inget om
    mönster, näst intill bara folk som har bild på sina egna...

• lilla nyllet

Hej igen!
    Letade lite mer i den gamla pyssla-tråden och hittade denna, som jag använde som inspiration (hoppas hon inte blir sur över att jag använder hennes bilder, men dom är ju utlagda).
    Jag gjorde ett eget mönster och utgick från måtten på liggdelen till barnvagnen. Tyvärr harjag inga bilder själv på mitt mästerverk, men jag blev rätt nöjd och det är en väldigt enkel konstruktion. Återstår att se vad bebis anser om saken...

www.familjeliv.se/hem/hella82/galleri.php&cur_album=sytt+%26+pysslat

• sötrumpan

aha, den vart fin... ska se om jag kan knåpa ihop ett
    eget mönster eller nått liknande till en åkpåse...

• sötrumpan

verka som det är jättemånga som sytt egna åkpåsar,
    när man kikar runt i gamla trådar mm, plus kikar in
    i folks galleri, men det verka som om ingen vill dela
    med sig av mönster, tips & idéer, hur kommer det sig !?

Svar på tråden att sy egen åkpåse !?