• Pysselgalningen

Vad kryper på min vägg?

Jag har hittat nått litet, 1-3mm lång, beige-gul i färgen (nästan genomskinlig), vinglös, 6 ben, halvlånga antenner och springer hyffsat snabbt.
    Jag har hittat dom bakom min soffa på väggen.
    Kroppen är avlång med en halvspetsig rumpa.

Nån som vet vad jag hittat?

Har även sett några svarta avlänga saker som har kutat runt, men inte lyckats få tag på nån så jag kan kika närmare på dom.

• Svar på tråden Vad kryper på min vägg?
  • Marlean

Dammlöss= Harmlösa envisa djur... som tar sig in i vårt grytskåp. Fast nu har vi sprutat för andra ggn, och än så länge har de inte kommit tillbaka.

• Pysselgalningen

Nej det är inte ängrar.
    Jag misstänker stövsländor men storleken skiljer sig samt att det jag hittat har spetsigare rumpa än på bilderna.

kanske ska säga att det är i v-rummet jag funnit dessa, en och en i omgångar.

de svarta jag sett hat inte varit som prickar utan avlånbga saker, dom har definitivt inte liknat vägglöss!

• Marlean

Skönt att det inte är vägglöss, de suger ju blod. *Blä!*

Inget på Anticimex sida som stämde? Googla annars på skadedjurs insekter och se vad du får för bilder.

• Pysselgalningen

Ingenting jag får upp stämmer ju in, det är det som stör mig

• Pysselgalningen

hahaha nähä definitiv inte för jag har inte en enda blomma

• myran76

Låter som dammlöss/boklus.....
    Marlean!!

Vad har ni sprutat för medel?
    Har själv besvär med dom..Spinger med min dammsugare och våttorkar nästan aldrig, dom trivs där det är fuktigt..som på väggen i min tvättstuga i källaren...Hatar dom!! Försvinner aldrig.

• ciccielv

silverfiskar kanske de äckliga krypen kan vara var som helst.sen vi flyttade så har vi sluppit dem*ler*

• 5 barnsmamman

har du husdjur som äter hö? ibland kan man få med hemska insekter.

• Marlean

Myran76 De gillar ju just källare. Jag bor i ett hyreshus längst ned och Anticimex sa att det var ovanligt att de kom så här långt upp. Men de är som sagt harmlösa, bara äckliga, men de förstör ju inget. Vet inte vad de sprutade med heller, frågade inte.
    Man borde kanske vara mer orolig över det faktum att vi har mal bland förråden nere i källaren... men det har man inte orkat ta itu med än. Får köpa lavendelpåsar...

• Pysselgalningen

Nej det är inte silverfiskar.

Nej jag har inte djur som äter hö. Jag har bara 1 katt

Det underliga är ju att dom finns bara bakom EN av sofforna.
    Kan det vara så att dom kommer innifrån väggen eller från golvlisterna?

Jag har själv läst mycket om skadedjur då jag har haft ängrar flertalet omgångar i tidigare lght. Men dessa saker har jag aldrig sett förut. Dessutom brukar skadedjur inte komma 1 och 1, och det kan gå flera dagar mellan dom ibland...

• Pysselgalningen

Det är det jag är orolig för...

Svar på tråden Vad kryper på min vägg?