• Nattsaga

Ut och gå innan frukost.

Har ju hört att om man vill gå ner i vikt är det jättebra att gå ut och gå en runda innan frukost, min fråga är då, hur långt efter man vart ute kan man äta frukost? Finns det nån viss tid man ska vänta? Sen undrar jag ungefär hur länge man ska ut och gå för reslutat?

• Svar på tråden Ut och gå innan frukost.
  • Catte

Att promenera 30 min per dag ska göra susen, sen innan frukost och då isåfall runt 60-90 min för att förbränna är ännu bättre!
    När jag gick innan frukost innan barn så åt jag direkt när jag kom in, visste inte att det fanns en tidsgräns där..... lycka till!

• Nattsaga

Catte, okej perfekt. Går ju ändå ut med hunden samtidigt, fast tror ja får ta ut han först och sen gå ut själv, för han är rätt seg så att säga och ska ju stanna och lukta på allt, då lär de inte göra så mycket nytta
    Tack för svaret!

• Catte

Sen är det ju dessutom så skönt att "få gjort" träningen direkt på morgonen, då har man en bra start och fortsätter även mat och dieten bra tycker jag. Längtar tills jag ska sätta igång efter nästa har anlänt.... behöver röra på mig lite och gå ner lite kilon (är i v32 och har gått upp 18 kg!)

• Pallas

60-90 minuter med pulshöjning är en bra regel för fettförbränning. Inget slöstrosande med seg vovve alltså

• Nattsaga

Catte, ok lycka till med bäsen jepp bra mat och inget sött har jag redan börjat med. Men har bara hållt på en vecka än så länge, men man vill ju se resultat med en gång helst men de går ju inte.

• Nattsaga

Pallas, nepp tänkte det, han får stanna kvar hemma helt enkelt när matte ska ut och bränna kalorier

• lhs73

Avskrivet från boken Pulsträning skriven av Camilla Porsman

?Kanske har du hört att det är bra att träna på morgonen, innan du har ätit frukost, om du har som mål att gå ner i vikt. Det stämmer ? med vissa begränsningar. För det första ska det vara lågintensiv träning (i pulszon #1 eller #2). Detta eftersom dina muskelceller, för att kunna bränna effektivt över huvud taget, måste ha tillgång till syre. Vid högintensiv träning minskar mängden tillgängligt syre och träningen börjar gå åt det anaeroba hållet. Vidare ska det vara just konditionsträning, eftersom styrketräning är anerob träning. Bra morgonträning är således promenader, lugn cykling, mycket lätt jogging, simning och liknande.
    Skälet till att det kan vara bra att utöva lågintensiv konditionsträning före frukost är att du inte har så mycket kolhydrater cirkulerande i blodet. Den energi du förbrukar kommer då att till stor del tas direkt från fettcellerna. En morgonpromenad bör vara 45-90 minuter lång. Går du mer än 90 minuter riskerar du emellertid att kroppen börjar bryta ner muskelmassa.
    Morgonpromenader är dock ingen mirakelmetod: fettet kommer inte att `smälta av dig´ och du kommer inte att rasa i vikt. De effekter du får är marginella. Direkt efter en morgonpromenad bör du äta en rejäl frukost som ger dig både kolhydrater, protein och fett?

Pulszon 1: 50-60% av maxpuls
    Pulszon 2: 60-70% av maxpuls

Men jag håller med Catte, det är sååå skönt att få det gjort på morgonen

• toscan

Förr förra sommaren körde jag snabba promenader på mornarna. Intog en kopp svart kaffe o någon form av proteiner. O sen gick jag!Allt enligt Fredrik Pauluns fettförbrännings tips!Körde även hans diet vilken var kanon!

• Quinny

Toscan, det låter kanon!!! Hur mkt gick du ner i vikt & på hur lång tid??
    Kanske nått att pröva...?!!

Svar på tråden Ut och gå innan frukost.