• Anonym

Skäms över mina fula naglar!

Nån mer som har jättefula naglar?
    Min har fåror, en del riktigt djupa, ser snea ut o så. Inget rolit ju. Nån som vet vad man kan göra åt det?

• Svar på tråden Skäms över mina fula naglar!
  • Brollie

Testa polerfil, finns på Kicks, Åhlens osv.... Det shapar upp det  allra värsta naglarna! Sen finns det pennor som du kan måla under nageln så det vita på tippen av nageln blir vitare, att smörja in naglar och nagelband kan göra underverk! Tänk "hela och ren", det räcker långt!

• Anonym

Jag har allt det där redan. Men jag får fila med den grova filenpå hela nagelytan en gång i månaden, annars vill jag ite visa mina händer.
    Polerfil använder jag för att få glans, men brukar det hjälpa vid fåror också? Kanske får polera ihärdigare?

• Brollie

Kanske ska du köpa en grovre, lite dyrare fil, fila ner fårorna ordentligt och sen polerar du upp en blank finisch. Kanske kan du vända dig till en salong och få en riktig manikyr som en bra start? Det är viktigt att fila så du får bort fårorna innan du polerar, annars så syns det igenom. Men unna dig en maikyr så får du kanske ordning på det?

• Brollie

Sen mår naglarnna jättebra av olja, ta olivolja hemma och masserar in varje dag på naglar och nagelband!

• Anonym
    Brollie skrev 2007-12-06 16:01:17 följande:
    Kanske ska du köpa en grovre, lite dyrare fil, fila ner fårorna ordentligt och sen polerar du upp en blank finisch. Kanske kan du vända dig till en salong och få en riktig manikyr som en bra start? Det är viktigt att fila så du får bort fårorna innan du polerar, annars så syns det igenom. Men unna dig en maikyr så får du kanske ordning på det?
    Okej, tack så mycket. Ska nog fixa det till helgen!
  • SilentStar

Oj! Att fila med en grovfil ovenpå naglarna är inte riktigt bra...kan jag säga. Tycker du ska unna dig en manikyr då kan du även få hjälp med hur du ska sköta naglarna i fortsättningen.

Det finns nåt slags lack som gör nageln tjockare och går ner i alla fåror och gör den slät. Fråga efter sånt hos en ordentligt manikyrist :)

• Brollie

Sen är det en sån grej som man ofta tänker på själv men som andra inte ser, inte alla iallafall! Hoppas det fixar sig för dig! Kanske har nån mer här på fl nåt tips!

• Brollie

Jag menar såklart den grova sidan på polerfilen, grövre än så ska man nog inte använda. Sen finns det makeuplack, och vit manikyrlack kan vara värt att testa.

• SilentStar

Tänkte väl det *pustar ut*

Brollie skrev 2007-12-06 17:26:28 följande:
    Jag menar såklart den grova sidan på polerfilen, grövre än så ska man nog inte använda. Sen finns det makeuplack, och vit manikyrlack kan vara värt att testa.
  • Pysling

när ändå handlar om naglar så passar jag på att fråga lite här..
    Mina naglar har en rödrosa färg som kommer ibland och ibland försvinner den, den kommer längst ut på naglarna, har aldrig haft det så innan.. någon som har varit med om liknande eller som kanske vet vad det kan vara för något? Har kollat runt på nätet efter ett svar men finner inget om röda naglar..

• Rigmor Mortis

Jag har också fårade naglar, det kom för några år sen.. undrar varför? Är det en åldersgrej (jag är 31) eller någon näringsbrist eller så?

Hur som helst har jag löst problemet "fårade, sneda och fula naglar" genom att ha dem korta. Polerar gör jag bara ibland, väldigt sällan, jag tror inte andra tänker så mycket på hur mina naglar ser ut

• Pysling

Jag tror nog inte att någon igentligen tänker på någons naglar är nog bara ens egetpåhitt.. hehe.. hmm jag hoppas nog mest på vitaminbrist isåna fall jag är ju bara 18 så mina naglar kan ju inte vara färgade pga ålder tycker ja inte hehe

Svar på tråden Skäms över mina fula naglar!