• Långbenopluto

Hur länge äter ni på er julskinka?

Hur länge äter ni på en och samma julskinka som är färdiggriljerad?
    Alltså, hur länge är den ätbar?
    (förutsatt att den räcker så länge )

God Jul och Gott Nytt År
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur länge äter ni på er julskinka?
  • Polgara

I år ska jag inte ha någon alls. Man vet ju inte om det är förra årets!

• Långbenopluto
    Polgara skrev 2007-12-06 16:31:03 följande:
    I år ska jag inte ha någon alls. Man vet ju inte om det är förra årets!
    Va??? Vaddå förra årets? Finns det risk för det, eller..?
    God Jul och Gott Nytt År
  • Polgara

Det kan du hoppa upp och sätta dig på att det kan med tanke på hur maten misshandlas i butikerna runt om i landet. Kykling kan tex vara flera år gammal som man köper! Nej fy....äckligt!

• W W

den håller säkert ett par, tre veckor.. men den räcker sällan mer än 4-6 dagar.. vi är redan inne på den tredje skinkan..

• annicavillhabeis

ett par veckor, det som är kvar sen (vi äter inte så mkt skinka) fryser vi in så kan man ha det till matlagning å så.

• Marlene B

Absolut inte mer än en vecka, skulle den mot all förmodan vara kvar efter en vecka så får hunden den bit som är kvar.

• Linda1976

4-5 dagar. Kanske fryser in lite till en januaripyttipanna, men annars är jag inte mycket för att äta samma i flera dagar, bara för att.

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • D med N och A

Strimlar och fryser in 4-5 dagar efter griljering om det finns kvar. Använder den sen till tex pizza mm. Brukar köpa en till på rean efter jul och frysa in även den strimlad. Men nu blir jag ju tveksam efter Uppdrag Granskning igår.

• CeeJay

Vi äter tills den tar slut dvs någon vecka. Blir det mycket över fryser vi in. Röstar ändå på en vecka vilket känns max eftersom den inte är så saftig efter längre tid i kylskåpet.

Svar på tråden Hur länge äter ni på er julskinka?