Inlägg från: Pormoicheia |Visa alla inlägg
  • Pormoicheia

Kan ni ge mig lite hopp?

Fick även jag missfall sent in i första graviditeten ( v 17)  och födde prematur när vi blivit gravida andra gången.

Sonen föddes i v. 32 ( vägde 1960 g och var 44,5 lång) och var jättedålig första tiden p.g.a. lungorna.
    Han fick blodtransfusioner och låg på ända upp till 90% på CPAP (konstant syrgastryck i lungorna för att förhindra att lungorna kollapsade samt för att se till att han fick tillräckligt mycket syre) han var en hårsmån ifrån respirator men klarade sig ifrån den).
    Vi fick mer eller mindre en dödsdom av läkaren dock för han var verkligen jättedålig första veckan.

Efter att ha fått medicinering efter 1 vecka så gjorde han ett mirakelvändande ( INGEN trodde att han skulle bli så pass bra så snabbt) och kryade på sig så pass att vi efter bara 2 veckor till på Neo fick åka hem.

Vi hade dock inte fått kortison då värkarna kom helt oväntat (sonen var ute 4 timmar senare).

Jag tror att du kan andas ut. Både du och läkarna är väl förberedda på vad som kan hända och du har fått kortisonsprutor.

Sonen är för övrigt idag ett 13 månaders matglatt och pratigt yrväder. Stark som en oxe är han också ( lyckades få tag på en colaburk som han med lätthet knycklade ihop )

Jag tror att det kommer att gå jättebra!!

Apprentice Moraltant
  • Pormoicheia

Jodå...jag förstår oron fullt ut.
    Men han är en riktigt lite kämpe min lillkille 

Vi bodde på BB 2 dygn, men sen behövde ju jag ingen tillsyn på det viset, den behövde därimot sonen och eftersom läget var som det var och vi bodde 3 ½ mil bort så fick vi familjerum att bo i under resten av tiden.
    Det kostade ingenting i "hyra" att bo där, men man fick ju därimot stå maten själv vilket blev lite bökigt när mjölken och amningen kom igång mer seriöst och man var tvungen att hålla täta tider.

Vi låg på Hudiksvalls BB.

Apprentice Moraltant
  • Pormoicheia

Jag ska för övrigt hålla tummarna

Apprentice Moraltant
  • Pormoicheia
    Pormoicheia skrev 2007-12-06 23:30:12 följande:
    Jodå...jag förstår oron fullt ut.Men han är en riktigt lite kämpe min lillkille Vi bodde på BB 2 dygn, men sen behövde ju jag ingen tillsyn på det viset, den behövde därimot sonen och eftersom läget var som det var och vi bodde 3 ½ mil bort så fick vi familjerum att bo i under resten av tiden.Det kostade ingenting i "hyra" att bo där, men man fick ju därimot stå maten själv vilket blev lite bökigt när mjölken och amningen kom igång mer seriöst och man var tvungen att hålla täta tider.Vi låg på Hudiksvalls BB.
    För att förtydliga lite. Familjerummet vi fick bo i låg en våning upp från BB (Neontalavdelingen låg 1 våning ovanför familjevåningen) så vi behövde aldrig lämna sjukhuset och man var välkommen att vara inne hos sonen när som helst hur mycket som helst (utom när dom gick morgonronden eller liknande).
    Apprentice Moraltant
  • Pormoicheia

Grattis på födelsedagen!

Apprentice Moraltant
  • Pormoicheia
    Thalis skrev 2007-12-09 10:24:23 följande:
    Hej!Tänkte uppdatera lite!För en stund sedan så var jag på toa och upptäckte en liiiten blodklump och flytningen var lite blodig. Så nu har jag ringt förlossningen och BM skulle konsultera med deras jour och återkomma till mig.Jag har haft onda sammandragningar men inte tänkt så mycket på det utan tagit mina bricanyl och det har lugnat ner sig men nu är det lite annorlunda då det faktiskt kom en blodklum även om det var litet så måste den kollas eftersom jag har cerklage,det måste kollas Nu ringde BM och läkaren vill att vi kommer bums!Syns sen!KramP.s snälla håll tummarna D.s
    Håller tummarna jättehårt!!!
    Apprentice Moraltant
  • Pormoicheia
    Thalis skrev 2007-12-10 14:00:44 följande:
    Hej alla!Nu är jag hemma igen!Tyvärr åkte vi på den läkaren som vi försökt undvika sedan vi förloade vår son förra året Vi avskyr honom för att han verkligen är hårdhänt och lite inkompentent(enkigt oss och några andra).Nåja han undersökte mig med sprektum och såg att stygnen satt där de skulle,men helt plötsligt så stoppar han in ett finger och börjar rota inne i mitt underliv och rör tappen hela tiden,trots att det står i mina papper att man inte ska göra detta!!Får nästan omgående kraftiga sammandragningar och han ordinerar dropp värkhämnande dropp. Det gjordes inget VUL för att se om jag öppnat mig mer .Nu imorse kom min underbara läkare med en rullstol för att jag skulle kollas och jag berättade om gårdagens undersökning och hon blev ilsk(ångrade nästan att jag berättade) så hon kolla att allt stod rätt till och gjorde VUl som visade att jag är nu öppen 0.9 cm mot förra veckans 1.6 Hon tyckte att jag kunde åka hem och ta det lugnt och jag höll med henne Så allt är bra och vi mår bara bra Tack för tummarna
    eh...den där första läkaren lät ju inget vidare...om man säger så.

Bra att det gick bra iaf
    Apprentice Moraltant
Svar på tråden Kan ni ge mig lite hopp?