Kan ni ge mig lite hopp?
Fick även jag missfall sent in i första graviditeten ( v 17) och födde prematur när vi blivit gravida andra gången.
Sonen föddes i v. 32 ( vägde 1960 g och var 44,5 lång) och var jättedålig första tiden p.g.a. lungorna.
Han fick blodtransfusioner och låg på ända upp till 90% på CPAP (konstant syrgastryck i lungorna för att förhindra att lungorna kollapsade samt för att se till att han fick tillräckligt mycket syre) han var en hårsmån ifrån respirator men klarade sig ifrån den).
Vi fick mer eller mindre en dödsdom av läkaren dock för han var verkligen jättedålig första veckan.
Efter att ha fått medicinering efter 1 vecka så gjorde han ett mirakelvändande ( INGEN trodde att han skulle bli så pass bra så snabbt) och kryade på sig så pass att vi efter bara 2 veckor till på Neo fick åka hem.
Vi hade dock inte fått kortison då värkarna kom helt oväntat (sonen var ute 4 timmar senare).
Jag tror att du kan andas ut. Både du och läkarna är väl förberedda på vad som kan hända och du har fått kortisonsprutor.
Sonen är för övrigt idag ett 13 månaders matglatt och pratigt yrväder. Stark som en oxe är han också ( lyckades få tag på en colaburk som han med lätthet knycklade ihop )
Jag tror att det kommer att gå jättebra!!