Atopiska vinterfötter
Det hade min åttaåring när hon var liten. Hon fick fyra olika salvor utskrivna! Två kortison och två olika mjukgörnade tror jag det var.
Det hade min åttaåring när hon var liten. Hon fick fyra olika salvor utskrivna! Två kortison och två olika mjukgörnade tror jag det var.
Det funkade jättebra! Den "starkaste" kortisonsalvan hon fick var Locoíd, en medelstark sort. Den hjälpte snabbt, bara på någon dag märke vi stor skillnad och hon började gå igen. Tror vi använde den nån vecka och sen den mildare Mildison en vecka till, hela tiden varvat med mjukgörande.
De frågade om vad hon hade för skor, mm men hon hade vanliga Kavat läderskor så de ska inte ha varit problemet. Vet inte riktigt varför hon fick det. Alla mina barn är "lite atopiska" med torra röda fläckar på huden ibland.
Jo, fast som sagt, just dessa vinterfötter har min dotter haft EN gång i sitt 8,5-åriga liv. Jag är också lite anti kortison om det ska användas ofta och länge, men som kur mot ett tillstånd som antagligen är en engångsföreteelse tror jag absolut att dessa salvor gör mer nytta än skada. Som sagt, just vinterfötter är nog rätt sällan något som återkommer många gånger och behöver inte alls bero på en reaktion mot något.