• Aubergine

Någon som mår illa av sina p-piller?

Jag har ätit p-piller i drygt 6 år. Jag har tyckt att det är ett jättebra preventivmedel. Men de senaste 2 åren ungefär, har jag börjat må mer och mer illa av dem. Detta har medfört att jag nästan inte vill ta dem längre och att jag mer eller mindre längtar efter att ha mens, då jag inte behöver äta några.

Jag vet att det är vanligt med illamående som biverkning av p-piller. Det jag tycker är konstigt är att det har kommit först nu på senare år...

Någon som känner likadant?

• Svar på tråden Någon som mår illa av sina p-piller?
  • Snakis

Jag började helt plötsligt må jätteilla av mina gamla p-piller (efter mååånga år) så jag bytte sort efter att ha konsulterat med BM. Efter att ha bytt sort så försvann illamåendet.

• Aubergine

Konstigt att man helt plötsligt bara börjar må så illa av sina p-piller. Trots att man har ätit dom så många år utan illamående...

• bellanbus

För mig kom illamåendet efter min graviditet då jag skulle börja äta mina gamla p-piller som jag dessförinnan haft flera år.

Illamåendet var så påfrestande att jag provade 3 andra sorter, men med samma illamående. Nu har jag p-spruta och mår jättebra!

Välkomna till Effelltown....
  • MoonFlight

Jag mådde skit av mina p-piller så jag fick byta till minipiller istället. Skaffade p-piller med hopp om att mensvärkarna skulle släppa och inte må så dåligt när jag hade det men det slutade med att jag mådde skit under hela tiden jag tog pilllrena istället så jag åt dom väl max 1 vecka om ens det. För mycket hormoner i dom helt enkelt.

• bebiislängtan

ah! jag känner likadant, ungefär.

har ätit Yasmin under ett par år.
    slutade med dom i somras.
    av ett misstag blev ja gravid direkt, blev en medicinsk abort,
    och så nu när jag började med samma ppiller igen efter aborten så mår jag jätteilla av dom.. typ som graviditetsillamående..
    usch.. skiiit jobbigt..har 1 tablett kvar sen mens, vetutusan om man pallar med o börja på en ny karta :/

• Aubergine

Jag ska ringa till min barnmorska imorgon för att försöka få en annan sort. Tror ni att man mår bättre av att äta minipiller, just pga att det är mindre hormoner i dem?

• Snakis

Jag har inte någon egen erfarenhet av minipiller men en vän till mig tyckte att det var stor skillnad!

Dock är det tydligen mycket viktigare att ta de vid en särskild tid för att vara säker på att man är "skyddad".. Så det är inte något för en slarver som mig

• Aubergine

Ja, jag är egentligen också en slarver och har hela tiden tänkt att minipiller inte är något för mig. Men sen har jag läst i en annan tråd att minipillret "Cerazette" inte behövs tas vid samma på dygnet. Det låter jättebra tycker jag. Har även börjat tänka i banorna att det kanske är bra att minska hormonmängden om man kan...vilket man väl gör genom att äta minipiller ist för p-piller?

• Snakis
    Aubergine skrev 2007-12-11 14:21:41 följande:
    Ja, jag är egentligen också en slarver och har hela tiden tänkt att minipiller inte är något för mig. Men sen har jag läst i en annan tråd att minipillret "Cerazette" inte behövs tas vid samma på dygnet. Det låter jättebra tycker jag. Har även börjat tänka i banorna att det kanske är bra att minska hormonmängden om man kan...vilket man väl gör genom att äta minipiller ist för p-piller?
    Såbra, då kanske man skall köra med minipiller - Cerazette när det blir aktuellt med prev.medel igen!
  • Snakis

Med tankte på hur konstig min kropp har varit sedan jag slutade med p-piller så tror jag inte att jag kommer att äta det igen!

• bellanbus

Jag mådde lika dåligt av minipiller...

Men man är ju så olika när det kommer till hormoner, så prova du!

Jag älskar ju min p-spruta eftersom det är inget att komma ihåg varje dag, endast en tid var tredje månad (som jag faktiskt lyckades glömma denna gången...haha)...

Välkomna till Effelltown....
  • hejsvej

Jag kräktes hela nätterna vid två tillfällen då jag tagit två piller samtidigt (alltså, jag hade glömt ett piller dagen innan). Då åt jag Follimin. Usch och fy säger jag bara. Mådde så FRUKTANSVÄRT illa. Värre än magsjuka.

• Aubergine

Hej allihopa...

Nu börjar jag bli lite orolig. Som en konsekvens av jag mådde illa av mina p-piller slarvade jag med dem...det tog emot att ta dem. Min mens brukar alltid vara punktlig men den här gången har den inte kommit ännu.... Jag skulle ha fått min pillermens i måndags eller tisdags, dvs ca två dagar efter att jag åt sista pillret.

Tror ni att jag är gravid?

• jordgubbsbåge

Jag åt i ungefär två år, och sen började jag må jätte illa, spydde ibland , bytte till annat märke, men det hjälpte inte. sen fick jag p-plåster men det hjälpte inte.. så jag slutade helt, min bm sa att jag inte kan ha preventilmedel med hormoner.. men hon sa att de som oftast gör att man mår illa är östrogenet!

• WhiteTrash

Jag åt p-piller i flera år utan problem och PANG sa det bara. Började plötsligt bara må jätteilla om kvällarna. VARJE kväll! Låg med en hink vid sängen, men spydde aldrig. BM tyckte jag var lite knäpp men då jag bytte sort så försvann illamåendet.
    Om du tror du är gravid får du testa dig, vi kan inte veta om du är det eller ej 

Svar på tråden Någon som mår illa av sina p-piller?