• lillajag82

vad är Lemolac???

Jag såg ett paket från semper i affären idag som heter Lemolac..stod att det var för barn med matsmältningsproblem. Är det mjöljallergiska barn som kan äta det eller är det något annat som den är bra för? Misstänker mjölkallergi på min pojke som inte blir bättre trots dr brown flaska, rapar o.s.v..
    han har skrikit konstant sen 13:00..ingen feber..

• Svar på tråden vad är Lemolac???
  • DiskoDagny

Den är mjölkbaserad men är tydligen lite skonsammare för barn med känsliga magar. Vår son fick Lemolac då all annan ersättning stoppade upp så att han inte bajsade på evigheter. Den funkade jättebra för oss!

• lillajag82

grejen är att han bajsar mörkgrönt och tar i för kung och fosterland..har hört att det inte är så bra..det kurrar ofta i magen på honom..tror du att Lemolacen kan hjälpa min pojke?? Han bajsar visserligen med som sagt så verkar det segt och jobbigt för honom..

DiskoDagny skrev 2007-12-07 17:06:38 följande:
    Den är mjölkbaserad men är tydligen lite skonsammare för barn med känsliga magar. Vår son fick Lemolac då all annan ersättning stoppade upp så att han inte bajsade på evigheter. Den funkade jättebra för oss!
  • DiskoDagny

Om han nu är mjölkallergisk så lär det inte hjälpa men, om han bara har känsligare mage så kan det fungera. Du kan ju alltid prova! Såvida inte läkare eller BVC rekommenderat dig att köpa mjölkfri ersättning vill säga. Då är det självklart det som gäller. Lycka till!

Svar på tråden vad är Lemolac???