• Jag är den bästa mamman dom har

Har ni råkat ut för skimming ?

Ja det har varit mycket prat om skimming nu och jag undrar har ni blivit utsatta ?

Både min mans och mitt kort spärrades i går och vi pratade med banken och då fanns båda med på en skimming lista fan så orolig jag vart att dom lensat hela kontot då jag fick skattepengar i går.

Men dom fans kvar men ändå så snopen att stå och försöka betala för en storhandling i går och både min makes och mitt kort inte går igenom vi gick för att hämta ut pengar då snodde dom mitt först och sen gubbens, var bara att ringa till mamma och be henne komma och betala snäll som hon är så gjorde hon det.

mamma till tre 0212, 0408, 0701
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-07 18:44:39:
    Tips
    för att kontrolera om man kan bli skimmad

kolla där du sätter in kortet är det lösa delar eller där ni knappar in koden är den löst eventuelt buktar upp

håll handen för så kamera eller dyligt inte kan se din kod

det tipsade dom nyss om på nyheterna
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har ni råkat ut för skimming ?

Berätta gärna har ni blivit av med pengar eller inte

• Vindfall

Inte jag, men min pappas kort blev spärrat pga detta. Inga pengar försvunna från kontot heller som tur var för det var företagskortet det handlade om.

Jag hatar folk som gör sånt här! :-◘

• lurv

Tyvärr så har jag råkat ut för det. Fick mitt konto länsat i december -03. Sedan dess så håller jag alltid något över min hand när jag knappar in koden för att ingen ska se vilken kod jag har. Utan kod så kan de inte komma åt pengarna.

som vårat konto det är ett företags konto och ett privat så båda dom vart spärrade i går

lurv skrev 2007-12-07 18:30:11 följande:
    Tyvärr så har jag råkat ut för det. Fick mitt konto länsat i december -03. Sedan dess så håller jag alltid något över min hand när jag knappar in koden för att ingen ska se vilken kod jag har. Utan kod så kan de inte komma åt pengarna.
    är man helt säker då ? vd jag förstod av banken så lägger dom en platta och någonting vid själva kortintaget för dom förklarade att det var vårat kortnr dom hade
  • Vindfall
    lurv skrev 2007-12-07 18:30:11 följande:
    Hur gick det sen, fick du tillbaka pengarna?
  • smurfen08

Min mor råkade ut för det i somras. Hon blev av med 28000. Hon fick tillbaka allt av banken - tog ca 2veckor. Måste polisanmälas och det var ett himla meck.

Det var flera personer som använt kortet så det hade gjorts i flera namn. De hade bland annat handlat kläder i tysklan, bott på hotell i tunisien och åkt med Sterling till frankrike... Så det gick ju att se att det inte var min mamma som bokat och hon som rest men ändå!

• Vindfall

Bästa mamman dom har skrev 2007-12-07 18:30:38 följande:

som vårat konto det är ett företags konto och ett privat så båda dom vart spärrade i går
    Inte kul med företagskontot när man har löpande fakturor att betala.

ser nu på nyheterna dom sätter en kortläsare samt kod läsare på automaterna

• smurfen08

Kan tilläggas att kortet var nytt och hon endast tagit ut pengar på det engång och då var det ingen som kunnat se koden...
    Pengarna låg först som en reservation i en vecka och då kan banken inte göra något så det var bara att vänta tills det drogs...

Svar på tråden Har ni råkat ut för skimming ?