Inlägg från: mintchocolate |Visa alla inlägg
  • mintchocolate

Text i TV-rutan

Det kommer upp en text i halva TV-rutan från ComHem att TV4 släcks ner den 12/12 och att jag därför måste byta frekvens.
    För det första är det IDOL-final ikväll och jag vill inte ha den texten där då! *grrr* Jag är inte sur på dem, det är bara så typiskt.
    För det andra vet jag inte hur man gör för att byta. Är hur oteknisk som helst och just idag jobbar pojkvännen över också, så han komemr precis till 20.00 om inte efter. Ska ju spela in, vill inte ha den där texten där då
    Kan man ringa COmHem och be dem ta bort dem, eller är jag helt dum som ens tänker tanken?
    Eller är det någon som vet hur man byter? Måste inte videokanalaen ställas in då också?

• Svar på tråden Text i TV-rutan
  • mintchocolate

Nyfiken gul skrev 2007-12-07 18:44:38 följande:

det kan räcka med att du bläddrar uppåt i kanalerna för att du ska hitta den nya frekvensen - ibland finns kanalen redan på plats även fast på fel kanalnummer.. Då är det bara att byta namn på kanalen o lägga den där du ska ha den.
    Tack för svaret! Tyvärr fanns inte kanalen när jag testade det
    Står någonting om E9 också, säger det någonting?
  • mintchocolate

Nej, blir galen. Mitt i IDOL-finalen!
    Com Hem var trevliga, men kunde inte göra något.
    Jag vet verklgien itne hur man gör! Har sökt på TV:n efter kanalaerna, men det är bara gamla TV4 som komemr upp, då texten är kvar.

• mintchocolate

Kanalplats: E9
    Frekvens: 203,25

• mintchocolate

Nyfiken gul skrev 2007-12-07 19:15:36 följande:

du kanske helt enkelt måste söka den nya kanalen via kanalsökning..vet du hur du gör där?? Om inte kan du titta i bruksanvisningen för din tv... Det är olika för alla tv.apparater så det är svårt att guida över nätet... oftast behöver man gå in på Menyn i tv:n via fjärrkontrollen o sen välja kanalinställningar osv... Sen brukar man oftast se vilka frekvenser den söker i...
    Jag gjorde det med, men det hjälpte inte heller. Troode att det hjälpte för TV4 kom upp, men det var visst den gamla igen, för textaset dök upp där med!
    Jag har en väldigt gammal TV ska jag tillägga.
    Via fjärrkontrollen alltså?
    Hmmm, vilken kanpp kan det tänkas vara?
  • mintchocolate
    carola1977 skrev 2007-12-07 19:22:42 följande:
    Om det är en "väldigt" gammal tv går det nog inte via fjärren.
    Den är ungefär 15 år.
    Jag blir knäpp på detta! Läser i bruksanvisningen, men hittar inget speciellt där.
    Är en Philips om det är intressant.
  • mintchocolate

Nu har jag mixtrat lite. TV4 ligger på typ 8 kanaler på min TV nu!
    När jag gläppar mellan 14, 15, 16 och 17, så händer ingenting, men när jag fortsätter till 18, så är det som att den byter. Så jag får hoppas att det är bytt nu! Tvivlar i och för sig starkt, men jag kollar då och då så ingen text dyker upp. *nervöst* I-landsproblem...

• mintchocolate

YES, jag lyckades!
    Texten kom på de andra kanalerna, men inte på 18!
    Nu hann jag inte gå promenad och handla, men det är inget större problem. Får ta min promenad senare.

Tack igen för hjälpen!

Svar på tråden Text i TV-rutan