• Gandalf

vecka 9 med svaga grav.symptom. Orolig!

Är nu i vecka nio (8+2) och känner nästan inga symptom alls judt nu. Jag har haft ganska lite symtom innan också men ändå kännt av ömma bröst, svagt illamående, uppsvälld mage etc.

Har läst en massa inlägg om MA och ofostriga graviditeter och börjar känna mig väldigt orolig. Finns det fler därute som inte har särskilt mycket symtom?

Ska på min inskrivning i veckan och skulle så gärna vilja göra ett VUL men det är inte rutin här om inget speciellt inträffat.

Kanske är det bara hormonellt men det gnager i mig att det kanske gått åt skogen. F-n att det ska vara så jobbigt. Att man inte bara kan få glädjas åt sin graviditet utan alla hjärnspöken. Tror jag läst för många inlägg där det gått snett, ju mer man vet kan hända desto oroligare blir man ju....

Nån mer som känner som jag?

• Svar på tråden vecka 9 med svaga grav.symptom. Orolig!
  • Tigertofflan

Men bara för att man inte känner nåt så betyder det ju inte att allt inte står rätt till?!

Var glad över att du inte har ont eller mår dåligt!
    Grattis till graviditeten!

• Mamma Anna

Gandalf:
    det där med symptom ärså olika, jag oroade mig också jättemycket i början för att jag inte hade så mycket symptom. Sen kom jag på att det inte tjänar nåt till att oroa sig. Så länge du inte blöder eler har ont tycker jag du ska utgå från att du är gravid. Men man blir nog lugnare ju längre tiden går. Jag är i v 13 imorgon

• Hallonbusken

Har inte heller så mycket symptom nu, är i v 9+2 och förra veckan blev jag faktiskt lite orolig men jag tror det där går i vågor. Du har ju haft de klassiska åkommorna, kanske börjar de gå över nu bara? Vi får väl vara glada kanske att vi kommer så lätt undan?
    Det som är jobbigast nu är att jag är så trött och allmänt nedsatt med förkylning och herpesutbrott, men det kan tydligen också vara lite typiskt för grav - det där med herpesen alltså. Fick rådet att ta vitamintillskott och har nu börjat med det.
    Ska göra ett nytt vul på måndag och hoppas innerligt att det visar att allt är ok!

• Gandalf

Jo, jag vet ju att det finns dom som inte har så mycket symptom och hittills har jag varit glad över att jag mått så pass bra och det är jag ju egentligen fortfarande. Jag längtar inte efter att må illa det är ju bara det att man blir lite fundersam när det nästan känns som vanligt igen, särskilt med tanke på att många som fått MA säger att deras symtom upphörde ett tag innan de fick veta att de fått MA.

Men som sagt det är ju ingen ide att oroa sig, det tjänar ingenting till fast man är ju tyvärr inte så rationell i alla lägen. :)

Det känns skönt med lite stöd i alla fall och jag ska försöka tänka positivt. Jag gjorde ett grav.test i veckan för att jag var lite orolig och det var ju ett starkt fint pluss så hormoner fanns det ju i alla fall. (kanske är de dom som spelar ett spratt med mitt *mood* :)

• kassandy

När jag väntade min dotter nu 11 mån, hade jag inga som helst symptom överhuvudtaget.
    det ända som blev, var att magen började växa och jag kände sparkar i sinom tid.

Skatta dej lycklig att du inte har de klassiska symptomen som illamående trötthet osv.
    har du inga blödningar eller smärtor så är det ingen fara.

Du kanske inte skall läsa så många trådar där det har gått illa heller

/ Ida

• pyreth

är i v10 och känner heller ingenting! Såg i och för sig hjärtat slå i v8, men man börjar ju fundera när kroppen känns som vanligt...det äterstår nog bara att vänta och se om magen börar växa snart...

• Smulan69

Hej Gandalf och alla andra mams,

just runt vecka 9-10 börjar kroppen vänja sig vid hormonerna och illamåendet (om man haft det alls) avtar ofta. Därför kallas dessa veckor ofta för "spökveckorna". Inga symptom, ingen mage, inga sparkar än. Ändå är oftast allt OK!

Om du är orolig tycker jag att du ska ringa en privat gynmottagning och be om ett VUL. Det gjorde jag (Jag = supernojjig) och fick se ett litet pyre med tickande hjärta i vecka 8+2. Kostade bara 260:- och jag skrattade av glädje hela vägen därifrån....

• Gandalf

Ja, jag tänker be om ett VUL när jag är på inskrivning på torsdag och säga att jag är orolig osv. Men om min BM inte tycker det är skäl nog så tänkte jag försöka hitta en privat klinik och göra ett VUL. Det är det ju värt även om det aldrig finns några garantier så känns det ju bättre att i alla fall fått se ett litet hjärta slå :)

• Gossow

hallå!!
    jag vet inte riktigt vilken vecka jag är i men enligt min chansning e jag i 8+3. jag kan säga att jag känner inte av så mycket heller just nu. mina bröst ha blitt större men ömmar inte alls lika mycket. har lite molvärk ibland och ibland känner jag hur det spänner i magen. det går väldigt mycke till och från iaf för mig så jag tror inte att du behöver vara orolig =)
    jag är inte det iaf...ska på vul på tisdag och jag känner mig faktiskt jättelugn =)

• Mme K

Är i vecka 10 (9+4) och mina gravsymptom är inte alls lika tydliga som innan, men jag vägrar oroa mig för det. Min mamma hade också så här och det är faktiskt ganska otroligt att man ska känna sig exakt lika gravid hela tiden under en graviditet. Jag tycker inte att man ska oroa sig, det hjälper inte. Gör ett VUL på privat ställe om du är orolig. MA är inte sååå vanligt ändå.

Svar på tråden vecka 9 med svaga grav.symptom. Orolig!