• underverket 06

Har ni börjat göra julgodis? Funderar på hur lång hållbarheten är på hemmagjort godis.

Som sagt. Hur länge håller sig ischoklad, kolor, knäck, fudge, olika marsipangodis etc. Man får ju räkna med att man vill smaska på det i kanske 2 veckor efter jul, så hur långt innan kan man börja? Håller sig godiset om jag gör det i helgen eller är det för tidigt? Går väl inte att frysa godis heller, eller?

• Svar på tråden Har ni börjat göra julgodis? Funderar på hur lång hållbarheten är på hemmagjort godis.
  • Sofis

Det ska väl inte vara några problem att frysa in godiset? Jag brukar i allafall frysa in allt julgodis, tycker om att börja baka i god tid...

• blonde redhead

Det håller sig lätt en månad i kylskåp. Minst!

• fairyfloss

Det brukar hålla sig jättelänge i kylskåp! Vi har haft julgodis i en månad utan problem. Det enda som inte har smakat så gott är marsipanfigurerna, de ska nog ätas så snart som möjligt! Ischoklad kan man frysa in, och knäck borde också gå att frysa in tycker jag!!

• lata kocken Johanna

hållbarheten brukar inte vara problemet snarare att det tar slut

godis innehåller määäängder med socker som är ett naturligt konserveringsmedel...

man bör INTE frysa godis
    ytan blir vattnig på knäck kola mmm
    choklad bör förvaras vid 16-18 grader

Svar på tråden Har ni börjat göra julgodis? Funderar på hur lång hållbarheten är på hemmagjort godis.