• Mrs Kaffelatte

Recept på vuxenvälling

Nu har jag sökt och sökt och jag hittar ingenting.
    Är det någon vänlig själ som ahr ett recept på vanlig välling.
    Alltså typ frukostvälling till vuxna.

Ska snart genomgå en operation som man bara får dricka efteråt.

Tänkte om jag skulle köpa typ Nestles men då är det väl mjölkpulver i dem?
    Är laktosintollerant...

• Svar på tråden Recept på vuxenvälling
  • Humminggirl

Jag har något hemma som kallas Gyllenmust som är någon slags havrevälling. Den ska kokas med vatten och mjölken som ska tillsättas på slutet kan man ju byta ut och ta havredryck eller låglaktosmjölk eller dylikt.

Lycka till med operationen!

• Mrs Kaffelatte
    Humminggirl skrev 2007-12-09 11:29:54 följande:
    Jag har något hemma som kallas Gyllenmust som är någon slags havrevälling. Den ska kokas med vatten och mjölken som ska tillsättas på slutet kan man ju byta ut och ta havredryck eller låglaktosmjölk eller dylikt.Lycka till med operationen!
    Tack

Men står receptet på förpackningen?
  • Humminggirl

Jag kollade innehållsförteckningen noga och det stod faktiskt skummjölkspulver på den också. Förlåt. Nu har jag gett dig falska förhoppningar...

• Mrs Kaffelatte
    Humminggirl skrev 2007-12-09 12:18:59 följande:
    Jag kollade innehållsförteckningen noga och det stod faktiskt skummjölkspulver på den också. Förlåt. Nu har jag gett dig falska förhoppningar...
    Tack i allafall..
  • Fagerholm

kolla i hälsokost affärerna då? de brukar ju ha en massa sånt fast jag vet inte riktigt då jag inte dricker sånt men det kan ju va värt ett försök.

eller kolla på nätet sökte lite fort nu
    www.familjeliv.se/Forum-3-22/m17429293.html

från den här tråden kan du länka dej vidare

www.familjeliv.se/Forum-11-236/m23975005-50.html
    här med.

Nu kipper och klistrar jag hittade det här med

Sinlac Specialgröt
    Som finns på Apoteket och i vissa butiker är både gluten och laktosfri. Den kan du göra välling på.

Lycka till!

och

Profylacs hemsida
    Där fick jag mycket tips på \"recept\". Jag blandade kajsmjöl med vatten och kokade upp. När det svalnat. Hälde jag i profylacpulver. Både gluten och mjölkfritt. Men annars finns det ju låglaktos majsvälling. Men det kanske är helt mjölkfritt hon måste äta? Lycka till.

KOLLA den här länken
    www.alltforforaldrar.se/snack2/showthread.php

visserligen för små barn men kanske nått du kan använda dej av i alla fall? Annars kan du väl använda dej av blåbärs soppa och nyponsoppa med ? har inte laktosintolerans själv så dålig koll på det där.

Men lycka till!!!

Ps. sökte på välling för vuxna laktosintolerant recept fanns mer att hitta om du söker på googel

Svar på tråden Recept på vuxenvälling