• Russinkastrull

Kristyränglar eller tomtar att hänge i granen

Är det någon som har receptet på smeten, typ som kristyr, som man spritsar i tex en rund form och sen sätter ett bokmärke i mitten. Man fäster också ett snöre på baksdan så man kan hänga dem i julgranen när de torkat?

Det blir så fint och man kan använda bokmärken med t ex tomtar eller änglar. Tyvärr tappat receptet. Hoppas någon annan har det och vill dela med sig !

• Svar på tråden Kristyränglar eller tomtar att hänge i granen
  • Shadilly

1 äggvita
    4 deciliter florsocker
    2 kryddmått ättiksprit

Spritsa på ett bakplåtspapper eller om du vill använda en mall, på en "fet" plastficka med pappret i.
    Gör du på fri hand kan du spritsa på en plåt med strösocker så får du glittrig baksida.

• Russinkastrull

Åh tack snälla!!! Precis vad jag sökte. Smart tips med platfickan .

Shadilly skrev 2007-12-09 13:19:19 följande:
    1 äggvita4 deciliter florsocker2 kryddmått ättikspritSpritsa på ett bakplåtspapper eller om du vill använda en mall, på en "fet" plastficka med pappret i.Gör du på fri hand kan du spritsa på en plåt med strösocker så får du glittrig baksida.
  • Russinkastrull

Strösockret också toppenidé!

Russinkastrull skrev 2007-12-09 13:22:44 följande:
    Åh tack snälla!!! Precis vad jag sökte. Smart tips med platfickan.
  • beibikär

Oj, såna vill jag göra! Har någon några bilder på hur de kan se ut, så att man sku få lite inspiration??

Ronjas och Jonatans mamma
  • beibikär

Ingen som hade nån bild?

Ronjas och Jonatans mamma
  • Russinkastrull

Har tyvärr ingen bild. Ska förmodligen göra på torsdag. Ska se om jag kan fixa en bild då. De blir jättefina! Man spritsar bara t ex en oval eller cirkel och sen trycker man dit ett bokmärke i mitten. Spritsa över en bit sytråd som du har format till ögla så kan du hänga upp dem i julgranen.

beibikär skrev 2007-12-15 22:54:55 följande:
    Ingen som hade nån bild?
Svar på tråden Kristyränglar eller tomtar att hänge i granen