• Lindisen81

resulax-laktulos... Min flickas mage strular...

hej på er.
    Jag hoppas någon kan hjälpa mig...
    Efter rekommendation från bvc får min flick (snart 5 mån) 5 ml laktulos om dagen. Vid två tillfällen har jag gett henne sesulax då det varit kris för hon inte kunnat göra nr 2... hur ofta kan jag ge resulax? känns inte som laktulosen hjälper nå vidare... Hon får mat, och är jätteduktig på att äta. Bvc tyckte inte jag ska gå över på bara ersättning, utan fortsätta med maten...

• Svar på tråden resulax-laktulos... Min flickas mage strular...
  • ciamia

Var tredje dag säger de här på Barnkliniken.

• Lindisen81
    ciamia skrev 2007-12-09 16:06:13 följande:
    Var tredje dag säger de här på Barnkliniken.
    okej... för på bvc lät de inte så överlyckliga när jag sa att jag givit henne det . men va sjutton hon fick ju bara ut stenhårda pluppar ju!
    tack för svaret
  • ciamia

De tycker aldrig lika på Bvc och barnkliniken...När min lille varr superförstoppad och bajsade små hårda harlortar kunde de på Bvc inte ens råda mig om dosering av laktulos över 5 ml/dygn som inte hjälpte. Enda rådet jag fick var att ge honom extra vatten, han var bara ett par veckor då och vatten hjälpte inte!! Bebisar som inte helammas ska bajsa minst var tredje dag sa läkaren på barnkliniken sen. Mikrolax eller resulax är helt ofarligt enligt dem och inte på något vis vanebildande.Bättre än att rota runt med termometer o dyl.

Svar på tråden resulax-laktulos... Min flickas mage strular...